بیوک LACROSSE یا لکسوس ES ؟

۱۳۹۶/۰۲/۲۲      ۱۰۸۷۰

ترکیبی از پرفورمنس و عملکرد با پاکیزگی قهرمان ما در این رقابت را مشخص می کند .

در این مقاله به مقایسه تخصصی دو خودرو ی سدان لوکس بازار ایالات متحده می پردازیم .
نزدیک به ۳۰ سال است که ما نسل های مختلفی از لکسوس ES را می بینیم که در ۶ نسل و در ابعاد کوچک و سدان های فول سایز به بازار معرفی شده است.
و حالا این خودرو که نماد خودرو های لوکس بازار به حساب می آید آماده تا با رقیبان دست و پنجه نرم کند.
نسل فعلی لکسوس ES شباهت های زیادی به نسل قبلی آن دارد ، خودرویی که در دهه قبلی ارائه می شد و از بسیاری جهات مانند راحتی ، تناسب و کیفیت حرف های بسیاری داشت .

از طرف دیگر بیوک LaCrosse به خاطر ظاهر و استایل فوق العاده جذاب خود مورد توجه بسیاری از خودرو دوستان قرار گرفته است و بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
جذابیت های آن به ظاهر خودرو ختم نشده و از نظر عملکردی و امکانات رفاهی فوق العاده ی داخل کابین نیز آن را به خودرویی لوکس بدل کرده تا نیاز هر کسی را پاسخ دهد.
باز طراحی LaCrosse که در نسخه ی آخر صورت گرفته ممکن است حس لوکس بودن بیشتری را نسبت به رقیبش یعنی لکسوس ES القا کند.
اما تا زمانی که به صورت عملی آنها را تست نکنید ممکن است در قضاوت اولیه دچار مشکل شوید.

برای تحقق این مهم ما اقدام به تهیه نسخه های ۲۰۱۷ از این خودرو ها کردیم و در منطقه ی Malibu در کالیفرنیا اقدام به تست آنها نمودیم که در فیلمی که در ادامه برای شما تهیه شده تفاوت های دو خودرو به وضوح مشخص گردیده اند.

تپه های Malibu یکی از زیبا ترین جاده های ایالت را در خود جای داده است.
در نگاه اول هر دو خودرو بسیار آماده برای خودنمایی نشان می دادند و از ظاهر آنها که بسیار کشیده با خطوط جذاب طراحی شده اند انتظار یک رانندگی با آرامش و فوق العاده راحت را در جاده های پیچ و خم Malibu داریم .


از نظر قوای پیشرانه لکسوس ES پیشرانه ای ۳.۵ لیتری و ۶ سیلندر با توان تولیدی ۲۶۸ اسب بخار دارد و این نیرو توسط گیبرکس ۶ سرعته ی خودکار به چرخ ها وارد می شود.
از طرف دیگر بیوک LaCrosse با موتوری ۳.۶ لیتری و ۶ سیلندر توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار را دارد که در مقایسه با لکسوس ES بیشتر است همچنین این نیرو توسط گیبرکس ۸ سرعته ی خودکار به چرخ ها منتقل می گردد .
مصرف سوخت بیوک تا حدودی بهتر از لکسوس بوده و در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی مصرفی معادل ۱۱.۳ لیتر را نشان می دهد و لکسوس نیز۱۱.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلو متر را از خود بجای گذاشت.

از نظر نمای بیرونی بیوک ظاهری اسپرت تر داشته و در داخل نیز بیوک به تغییرات کم بسنده نکرده و طراحی مجددی برای این مدل خود نظر گرفته که بسیار کارآمد و جذاب است.در داخل نیز روند طراحی بیرونی در هر دوخودرو حفظ شده و در لکسوس با توجه به خطوط نوک تیز و طراحی شارپ گونه داخل آن نیز با همین اصول ، طراحی شده است. تریم آلومینیومی داشبورد را به چند قسمت تقسیم نموده و تا انتها نزدیک در ها آن را همراهی کرده است کنترلر های آب و هوا و کنسول مرکزی و سردنده و فرمان سه تیکه نمای با همان نمای جذاب شارپ گونه و ترکیبی آلومینومی حس خوبی را به راننده و سرنشین القا می کند.
صفحه نمایش ۷ اینچی با قابلیت لمسی و کیفیت رزولوشن بالا کیفیت و زیبای داشبورد را دوچندان کرده است. نمای داخلی لکسوس ES انچنان باز و با نشاط طراحی شده که حس یک شاسی بلند را القا می کند تا یک خودروی لوکس !

در طرف دیگر بیوک LaCrosse کاملا زبان طراحی متفاوتی دارد در داخل بسیار ساده و شیک و کاربردی تجهیزات خودرو کنار هم جای گرفته اند و فرمان آن از حالت ۴ تکه بهره می برد و احساس ارگومومی بهتری را به راننده می دهد و همچنین کنترلر های بیشتری در اختیار راننده قرار دارد و همچنین استفاده از یک صفحه نمایش ۸ اینچی با کیفیت فوق العاده نمایی جذاب تر به داخل خودرو بخشیده است و محل قرار گیری آن طوری طراحی شده است که به راننده و سرنشین جلو نزدیک تر باشد.

فاصله ی موجود بین در و داشبورد و قرار گرفتن آیتم ها به صورتی کاربردی حس راحتی فوق العاده ای را به راننده می دهد.

اما به سراغ سواری این دو خودرو لوکس می رویم و این موضوع است که می تواند اختلافات اصلی آنها را مشخص کند.
همه ی آنچه ما از لکسوس انتظار داریم را در ES یافتیم از راحتی فوق العاده در سطح جاده گرفته تا هندلیگ عالی و شتابگیری و پاسخ دهی بموقع گیبرکس در کنار هم تجربه ی دلنشینی را برای ما رقم زد.

اما… بیوک LaCrosse ما را شگفت زده کرد ، هنگام رانندگی با آن به خیلی سخت است که شتاب گیری های سریع و تند را متوجه شوید و خودرو آنچنان نرم است که احساس می کردیم بر روی مبل راحتی خانه نشستیم و در جاده های Malibu در حال گشت زنی هستیم . همانطور که انتظار داشتیم با توجه به طراحی پلتفرم جدید در بیوک LaCrosse هندلینگ و پاسخ دهی سیستم فرمان و هماهنگی اجزای موتور و لذت رانندگی با آن بسیار عالی بود.

بیوک LaCrosse پهن تر از لکسوس ES بوده و فاصله ی بین دو محور بیشتری دارد و هر دوخودرو نسبت به نسل قدیمی خود کاهش وزن را تجربه کرده اند.

در نهایت لکسوس ES با ترکیب عملکردی فوق العاده و حس لاکچری بالا و استایل ظاهری جذاب خود خودرویی بسیار عالی در این کلاس تلقی می گردد ولی اگر بخواهیم در پایان این مقاله خودرو برتر را مشخص کنیم باید بگوییم بیوک LaCrosse انتخاب اول ما خواهد بود چرا که علاوه بر داشتن خصیصه های لکسوس سواری آن لذت بخش تر و راحت تر بوده و در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت.

در زیر می توانید فیلم مقایسه ی این دو خودرو را ببینید.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر