معرفی پژو ۳۰۸ فیس لیفت ۲۰۱۷

۱۳۹۶/۰۳/۱۴      ۱۳۰۵۲


حدود یک ماه پیش بود که پیش نمایشی از این خودرو منتشر شد و حالا پژو با معرفی رسمی فیس‌لیفت مدل ۳۰۸ آن را علاقه مندان معرفی نمود. در این به‌روزرسانی اما تغییرات چندانی در طراحی بیرونی ۳۰۸ صورت نگرفته است و عملاً همان استایل و طراحی قبل حفظ شده است. بنابراین تنها تغییرات بیرونی قابل‌توجه این هاچ‌بک کامپکت در جلوپنجره و سپر جلو قابل‌مشاهده است.

ولی تغییر مهم‌تر در فیس‌لیفت ۳۰۸، عرضه ی یک پیشرانهٔ جدید ۱.۶ لیتری BlueHDi ۱۳۰ است. این موتور جدید که به‌تازگی توسعه یافته است، برای نخستین بار است که در خودرویی از گروه پژو-سیتروئن ارائه می‌گردد. این موتور جایگزین پیشرانهٔ قبلی BlueHDi ۱۳۰ خواهد شد و در طول فرآیند مهندسی آن بیش از ۲۰۰ اختراع ثبت شده است.
با توجه به نام این موتور جدید مشخص است، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری از موتور قبلی دارد درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز تا شش درصد کاسته شده است. بجز این موارد ، پژو ادعا کرده است که عملکرد این پیشرانه تقریباً با نمونه‌های بزرگ‌تر ۲ لیتری برابری می‌کند.

افرادی که پیشرانه های بنزینی را ترجیح می دهند باید بدانند یک نمونه ی آپدیت شده از موتور ۱.۲ لیتری PureTech ۱۳۰ برای ۳۰۸ جدید عرضه شده است که در حدود ۴ درصد مصرف کمتری دارد. درعین‌ حال، این موتور به لطف استفاده از یک فیلتر ذرات بنزین و همچنین دیگر راه‌های کنترل تولید گازهای گلخانه‌ای مانند استفاده از یک مبدل کاتالیزوری جدید، بهینه‌سازی دمای اگزوز و به‌کارگیری متریال با مقاومت حرارتی بالاتر، به‌طور قابل ملاحظه ای پاک ‌تر از نمونه ی قبلی است.

از طرف دیگر نمونه ی ۳۰۸ GT نیز در دسترس است که یک پیشرانه ی دیزلی ۱۸۰ اسب بخاری دارد و حالا با یک گیربکس ۸ سرعته ی خودکار نیز عرضه می شود این گیربکس حاصل همکاری مشترک پژو و آیسن است و طبق ادعای پژو، هفت درصد مقرون‌ به‌صرفه‌تر از گیربکس شش سرعتهٔ کنونی است و البته از وزن کمتری نیز برخودار است .


و در نهایت به داغ ترین و اسپرت ترین نمونه ی ۳۰۸ یعنی مدل GTI می رسیم که با استفاده از یک پیشرانه ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بنزینی با توان خروجی ۲۷۰ اسب بخار می تواند در ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بر روی این مدل از رینگ های ۱۹ اینچی آلیاژی اسپرت استفاده شده است و از مجموعه‌ای از امکانات خاص مانند دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت و دیسک‌های ترمز ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و ۲۶۸ میلی‌متری در عقب بهره می برد.

از نظر تکنولوژیک نیز این خودرو از تمامی سامانه های کمک‌رانندهٔ موجود در مدل های ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، در حال حاضر برای ۳۰۸ فیس‌لیفت هم عرضه شده‌اند که برای نمونه می‌توان به ترمز ایمنی فعال با هشدار فاصله، سیستم هشدار خروج از خط فعال و سیستم هشدار توجه راننده اشاره کرد.

این هاچبک خوش استایل فرانسوی از سیستم تشخیص تابلو های هشدار نیز بهره مند است و سیستم کروزکنترل تطبیقی آن از قابلیت ایست خودکار نیز بهره مند است .

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر