بررسی تخصصی نیسان قشقایی ۲۰۱۷ جدید

۱۳۹۶/۰۴/۱۹      ۱۲۱۰۹



آمار فروش قشقایی نکته ی افتخار آمیزی برای مقامات نیسان بوده و هست. طبق تصمیم مهم یک دهه پیش نیسان و اجرایی شدن آن از هاچبک های خانوادگی صرف‌نظر شد و تولید کراس اوور شروع شد و در این دهه بیش از ۲.۳میلیون دستگاه از این خودروهاتوسط اروپایی‌ها خریداری شده است. از ابتدای سال ۲۰۱۷، نیسان قشقایی از نظر پرفروش بودن دربریتانیا مقام سوم را دارد.
قابل ذکر است که باقی ماندن در این رتبه کاری سخت است و همچنین رقبای زیادی هم داشته که از آن جمله میتوان به سئات آتکا٫پژو ۳۰۰۸ و رنو کجار اشاره کرد.
در سال ۲۰۱۷ عملکرد نیسان بدین گونه بوده که مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها ارائه داده تا فضا برای تنفس بیشتر قشقایی فراهم شود. برای اولین بار نشریه اتو اکسپرس پشت فرمان این خودرو نشسته و تغییرات صورت گرفته را ارزیابی کرده است.
بوده که برگرفته از نسل جدید میکراست. از دیگر تغییرات میتوان به تغییرات V-Motion طراحی جلوی قشقایی اصلاح شده
چراغ های روزتاب و وجود رنگهای جدید به همراه رینگهای ۱۹ اینچی نام برد.همچنین ژنراتورهای ورتکسی باعث بهبود پایداری، کاهش ضریب درگ و کاهش صدای باد است.
در داخل کابین سعی بر بهبود کیفیت شده و از جله این تلاشها استفاده از اجناس نرم‌تر و چرم بیشتر روی درب‌ها، داشبورد و کنسول مرکزی بوده تا باعث افزایش حس تجمل قشقایی شود. لمس اکثر نقاط در خودرو احساس دلپذیری میدهد و تمام نقاط نسبتاً لوکس هستند و در دست گرفتن فرمان با طراحی غربیلک نیز احساس خوبی دارد. نقطه ی ضعف کابین خودرواست که با وجود ارتقا یافتن طراحی غیر جذابی دارد و کابین رقبایی چون پژو و سئات جایگاه بهتری دارند.
دلیل اضافه شدن تریم جدید و پرچم‌دار تکنا پلاس علاقه نشان دادن خریداران به خرید نسخه‌های فول‌تر است. این تریم با پوشش چرم ویژه دارای سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو می‌باشد. سایر تجهیزات این مدل عبارتند از صندلی‌های جلوی گرم شونده با تنظیم برقی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، چراغ‌های LED تطبیق شونده و دوربین پارک ۳۶۰ درجه ی نیسان. علاوه بر امکانات قبلی تجهیزات ایمنی خودرو نیز ارتقا یافته و هشدار ترافیک عقب و تشخیص عابران پیاده هم ممکن شده.

متأسفانه قشقایی به‌روز شده فاقد سیستم رانندگی نیمه خودران پروپایلوت نیسان است. اگرچه این سیستم را می‌توان هم اکنون در نمونه‌های بازار ژاپن سفارش داد اما هنوز برای استفاده در جاده‌های اروپا توسعه نیافته و احتمالا تا اواسط سال آینده نیز ارائه نمیشود.

تغییراتی که قشقایی علاوه بر به‌روزرسانی‌های ظاهری و تجهیزاتی داشته بهبود تجربه رانندگی است. این تغییرات تنظیم شدن دوباره ی فنرها و دامپرها به همراه اصلاح سیستم کنترل سواری فعال نیسان است که تلاش دارد تا حرکات بدنه در عبور از ناهمواری‌ها کاهش یابد. سیستم فرمان نیز با تغییراتی همراه بوده که باعث افزایش دقت خود شده است.
طبق ادعای نیسان سیستم جدید خودرو کنترل گردش فعال است که باعث احساس طبیعی‌تری در فرمان میشود.به طور کلی به علت کوچک بودن تعییرات برای فهم تفاوت‌ها باید دو خودروی قبلی و جدید را کنار هم تست کنیم.
هر چند این خودرو فاقد تیزی سئات آتکا یا فرزی پژو۳۰۰۸ است کنترل حرکات بدنه معقول بوده و قشقایی هرگز احساس تمرد یا ابهام ندارد. به طولانی بودن فاصله تعویض دنده‌ها احساس اسپورت بودن کاهش می یابد.سواری قشقایی باعث میشود در سطوح ناهموار ناهنجاری کمتری دیده می‌شود.

در اثر اضافه شدن مواد جاذب صدا به درب‌ها و کابین این خودرو در سرعت‌های بالا کاملاً آرام و ساکت بوده و تنها کمی صدای باد به آن راه پیدا می‌کند.

پیشرانه‌های ارائه شده بدون تغییر است و طبق آزمایش انجام شده روی پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل تغییرات کوچکی برای افزایش آسایش مشاهده شده است.اگرچه این پیشرانه کاملاً آرام است اما اگر دور آن را به بالای ۴ هزار برسانید همانند اکثر پیشرانه‌های دیزلی، کاملاً خشن می‌شود.

پیشرانه مذکور سرعت و مصرف سوخت خوبی دارد اما پیشرانه ۱.۵ لیتری که ارزان‌تر و اقتصادی‌تر است عملکرد کافی برای اکثر خریداران را دارد. این نسخه با بهایی بالاتر از۳۰ هزار پوند وارد قلمرو شاسی بلندهای بزرگ‌تری چون کیا سورنتو و اشکودا کودیاک می‌شود.به هر حال تریم های رده میانی N-Connecta دارای بهترین توازن را از نظر تجهیزات و قیمت هستند.

با وجود تلاشهای نیسان برای مفصل‌تر بودن فیس لیفت انجام شده از فیس لیفت های امروزی برخی خودروسازان اما هیچ‌چیزی به‌صورت قابل‌توجهی تغییر نداشته است. اگرچه طراحی بازنگری شده، افزایش کیفیت کابین و تکنولوژی ایمنی جدید تحسین‌برانگیز است اما سواری خودرو خیلی تفاوتی با قبل ندارد. به هرحال، قشقایی همچنان کاربردی، کم‌مصرف و خوش‌رکاب است حتی اگر نسخه‌های رده میانی ارزش بهتری را برای پول پرداختی داشته باشند.

مشخصات نیسان قشقایی ۱.۶ dCi ۱۳۰ Tekna +
قیمت: ۳۰۸۹۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر۱.۶ لیتری دیزلی

قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت:۹.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر