معرفی ماکسیما ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۰۶/۲۰      ۱۲۸۶۴

انتظار داشتیم نسل کنونی ماکسیما یک سدان با عملکرد و پرفورمنس بالا باشد تا رقیبی برای خودرو هایی مانند چارجر و یا بی ام و باشد اما این مهم هرگز صورت نپذیرفت.

کمپانی خودروسازی نیسان این خودرو را در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو به بازار عرضه نمود؛ اگرچه ماکسیمای فعلی به آن مقداری که مورد انتظار بود از ویژگی‌های اسپرت برخوردار نیست اما شاخصه‌های اشرافی و ویژگی‌های خوبی به نسبت بهای پرداختی در مقایسه با سایر رقبای این کلاس خودرویی، ارائه می‌دهد.
اما حالا و در سال ۲۰۱۷ اخبار منتشر شده حاکی از ارائه ی یک فیس لیف میانی برای این سدان پرفروش نیسان دارد که ویژگی های زیر را خواهد داشت
همان‌طور که بیان نمودیم مدل ۲۰۱۸ از پیکربندی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد که از مدل قدیمی‌تر وام گرفته شده است.

مهندسین شرکت سازنده تلاش‌های قابل توجهی به جهت افزایش دقت، پاسخگوتر شدن و البته بیشتر نمودن رفاه و آسایش انجام داده‌اند؛ این در حالی است که طراحی بنیادین آن با مدل قبلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت.
انتظار داریم که این مدل برای اواخر امسال آماده شده و از نظر قیمتی با توجه به تغییرات کم صورت گرفته قیمتی بهبود یافته داشته باشد.
این خودرو احتمالاً چیزی فراتر از یک فیس‌لیفت ساده خواهد بود و می‌تواند یک به‌روزرسانی برای رقابت با خودرویی همچون دوج چارجر باشد.
این بهترین فرصت برای استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک است که در نیسان پت‌فایندر مشاهده می‌شود، چراکه پلتفرم این دو خودرو با یکدیگر به اشتراک گذاشته شده است و امیدواریم تا شرکت نیسان این مهم را فراموش نکند.
همچنین نیسان می‌تواند از شر گیربکس CVT فعلی خلاص شود و با مجهز نمودن آن به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بر جذابیت رانندگی با این خودرو بیفزاید.


قوای متحرکه آن  یک پیشرانه جدید چهار سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر برای نسخه‌های پایه و همچنین پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ فعلی برای تریم‌های گران‌تر خواهد بود که می‌تواند نویدبخش حضور این خودرو در کشورمان با موتور چهار سیلندر باشد.

البته خبر خوش آنکه انتظار می‌رود که نیسان از موتور جدید توئین توربو خود موسوم به VR۳۰DDTT V۶ با حجم ۳ لیتر در این خودرو استفاده نماید. این پیشرانه اولین بار در اینفینیتی Q۵۰ به کار گرفته شد که انصافاً هم عملکرد تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.

پیشرانه ی فعلی قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۳۵۴ نیوتن‌متر است که توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و احتمالاً در ماکسیما ۲۰۱۸ شاهد دامنه قدرتی از ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار خواهیم بود.
از طرف دیگر قوای محرکه هیبریدی نیز دور از ذهن نیست.


از نظر ظاهری باید به یاد داشت که اکثر رقبای حاضر در کلاس سدان فول سایز از چهره جذابی برخوردار هستند و ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است اما شرکت سازنده ریسک عدم دگرگونی در شمای کلی خودرو را پذیرفته و تنها نمای روبروی خودرو را دچار تغییرات نموده است که احتمالاً شبیه بقیه مدل‌های فیس‌لیفت شده نیسان در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر