رونمایی از سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخاری مرسدس بنز

۱۳۹۶/۰۶/۲۲      ۱۹۵۸

پس از مدت ها انتظار سرانجام مرسدس AMG ،اولین خودروی استاندارد دارنده موتورهای فرمول ۱، تحت عنوان " Project On" رونمایی شد تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان بر روی سکوی معرفی مرسدس AMG قرار گیرد.
این محصول مرسدس بنز از نظر فنی دارای یک موتور۱.۶ لیتری توربوشارژر شش سیلندر و همچنین ۴ موتور الکتریکی است که پیشرانه درون سوز آن از خودروهای فرمول ۱ برداشته شده که با ایجاد تغییراتی بر روی خودروهای استاندارد جاده ای هم استفاده میشود. همچنین موتورهای الکتریکی آن که بسیار قدرتمند هستند قادر به فعالیت تا۵۰ هزار دور بر دقیقه خواهند بود، درحالی که قدرتمندترین موتورهای الکتریکی موجود در بازار تنها می‌توانند۲۰ هزار دور بردقیقه گردش و تولید نیرو محرکه داشته باشند.
طبق اعلام کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و AMG این خودرو دو موتور الکتریکی بر روی محور جلوی خود دارد و موتور الکتریکی سوم و چهارم به ترتیب بر روی وربوشارژر اتومبیل و پیشرانه درون سوز و میل لنگ آن نصب شده است تا عملکرد بهتر و نیرویی بیشتر بدست آید.
موتورهای الکتریکی که بر روی توربوشارژر اتومبیل نصب شده است، حداکثر ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و هر یک از سه موتور دیگر که دو تا در جلو و یکی روی میل لنگ نصب شده بود ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارند که در مجموع با در نظر گرفتن خروجی قدرت پیشرانه درون سوز اتومبیل، در نهایت ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت برای هایپرکار منحصربه فرد مرسدس AMG بدست می‌آید.
ایده هیبریدی برای این خودروی هایپرکار چندان کارآمد نیست زیرا مهندسین مرسدس و AMG یک سطح کاملا جدید از خودروهای هیبریدی را ارائه کرده‌اند که برای اولین بار است به جاده‌های عمومی راه پیدا کرده است، اما در مورد عملکرد آن طبق اعلام کمپانی خودروسازی مرسدس بنز این خودرو تنها قادر به ثبت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که قبلا هم اعلام شده بود، اما ا اطلاعاتی که اخیرا به دست آمده شتاب گیری Project One است که در کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون قادر به ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این محصول هایپرکار میتواند مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر را تنها با استفاده از سیستم محرک الکتریکی خود که نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی دریافت می‌کند طی کند.
سیستم خنک کاری پیشرانه درون سوز اتومبیل هم تاحدودی مثل ماشین‌های فرمول ۱ است و خودرو دارای سیستم احیای شارژ مجدد باتری‌هاهم میباشد که در حالت رانندگی عادی قادر به تامین ۸۰ درصد از انرژی مصرف شده توسط باتری‌ها میباشد.
پیشرانه درون سوز هم نیروی خود را فقط به چرخ‌های عقب میفرستد که برای اینکار از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتومات با قابلیت تعویض دنده دستی کمک می‌گیرد که به طور اختصاصی برای خودروی Project One ایجاد شده است.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر