ورود موتور سیکلت بنلی ریس استایل در ایران

۱۳۹۶/۰۶/۳۱      ۱۲۴۱۲

شرکت نیکران موتور پاسارگاد با تولید موتور های استریت تحت برندبنلی توانستتولید و تیتراژ فراوان و نسبتا خوبی را برای آن داشته باشد.
و بیشترین نوعی که در کوچه پس کوچه های ایران به چشم میخورد، نوع تی ان تی ۲۵۰ سی سیتک ودو سیلندر آن است که این دو مدل هر دو استایل نیکد (استریت) دارند و نمی‌توانند در کلاس موتورهای ریس استایل (سوپراسپرت) عرض اندام کنند. بنابراین سازندگان چینی تحت برند بنلی تصمیم به طراحی و تولید یک مدل ریس استایل گرفته‌اند.
موتورسیکلت مورد نظر ما تحت عنوان بنلی ۲۵۰R معرفی و به بازار عرضه شده و تنها موتورسیکلت ریس استایل بنلی در ایران محسوب می‌شود.
از منظر کلی، بنلی ۲۵۰R نسبت به TNT۲۵۰ تفاوت بنیادین ندارد و به نظر می‌رسد روی پایه همان مدل استریت بنلی تلاش به تغییر استایل و فلاپ‌ها گرفته شده است.
ازجمله این شباهت‌ها می‌توان به شکل کلی ستون و کمک‌فنرهای وارونه محور جلو، فرم آرامتور میانی، انجین، پمپ و دیسک‌های ترمز، فرم کلی گلگیر و پایه رکاب‌ها، مدل کمک‌فنر سومی، آرم عقب، فرم کلی زین و باک (با ظرفیت مشابه ۱۴ لیتر) اشاره کرد که تفاوت اساسی در قیاس با نسخه استریت ندارد. بنابراین نیازی به پرداختن و مرور ویژگی‌های مشابه و قبلاً شناخته شده به نظر نمی‌رسد. اما این به معنای نادیده گرفتن تفاوت‌ها نیست.
بنلی ۲۵۰R تفاوت‌هایی قابل توجه هم به خود دیده که می‌توانیم به‌طور کلی آنها را مرور کنیم.
در نگاه اول، طرح متفاوت رینگ‌ها توجه آدمی را به خود جلب می‌کند. این موتور مجهز به رینگ‌های آلومینیومی جدید شبکه‌ای کندویی شکل شده که در نوع خود جالب است و زیبایی و بهره‌وری بیشتری برای آن در قیاس با برادرانش به ارمغان آورده.
از طرفی مدل فرمان آن به سبک کلیه موتورهای ریس به ارتفاع کوتاه و عرض نسبتاً کمتر تغییر یافته و فرمان پایین‌تر آمده و در سطحی پایین‌تر از صفحه نمایشگر کیلومتر جای گرفته است.
وزن کلی بنلی ۲۵۰R نیز ۱۸۰ کیلوگرم ذکر شده که نسبتاً به نسخه استریت TNT، حدود ۲۵ کیلو افزایش وزن را تجربه کرد و با این اوصاف به نظر می‌رسد همراه با گیربکس ۶ سرعته، شتاب کمتر و بیشینه سرعتی کمتر نسبت به نسخه‌های TNT داشته باشد. (پیش‌بینی حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت)
اما درمجموع همه این اوصاف بنلی ۲۵۰R در این سگمنت و این رنج قیمت قادر به عرض اندام در مقابل رقبایش نیست و در حضور موتورهای ریس بیسیکال هیوسانگ GTR، هوندا CBR، دایلیم، دربی و در رده قیمتی بالاتر کاواساکی نینجا و یاماها R۳ که همگی از اساس با پلت‌فرم و فلسفه ریس سوپراسپرت طراحی شده‌اند، باید جایگاهی پایین‌تر برای آن در نظر گرفت.
البته این موتور ظاهر جدیدتر و متفاوت‌تری دارد و در صورت نگهداری مناسب می‌توان سواری خوبی را با آن تجربه کرد.
بنلی ۲۵۰R به‌تازگی به کشورمان آمده و می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک موتورسیکلت ریس جدیدتر و تجربه سواری خوب می‌گردند گزینه قابل‌تأملی باشد.
البته نباید قیمت گزاف فعلی آن را نیز نادیده گرفت که در صورت عدم کاهش قیمت، صرفه آن را زیر سؤال برده و آن را به گزینه‌ای نامعقول و گران‌قیمت تبدیل می‌کند.
در حال حاضر قیمت بنلی ریس ۲۵۰R در حدود ۲۳ میلیون تومان است.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر