معرفی پژوGT i ۳۰۸ مدل ۲۰۱۷

۱۳۹۶/۰۶/۳۱      ۲۵۹۴

این مدل عرضه شدهتغییرات چندانی با مدل های دیگر این باشگاه فرانسوی ندارد. واز این موضوع میتوان این برداشت را داشت که این خودرو عالی بوده که نیزی به تغییرات اساسی نداشته است.
زمانی که خودرو را از نزدیک می‌بینید حتی سرسختانه‌ترین طرفداران پژو نیز برای تشخیص تغییرات صورت گرفته به مشکل برمی‌خورند. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های اصلاح شده باعث شده‌اند این خودرو به کراس اوور ۳۰۰۸ نزدیک‌تر شود. در نمای عقب شاهد فینیش تیره چراغ‌ها هستیم. همانند مدل قبل از فیس لیفت، نیمه عقب ۳۰۸ GTi رنگ مشکی متالیک پرلا نرا را داشته و هم‌اکنون می‌توان نیمه جلویی را به رنگ چشم‌نواز آبی مگنتیک سفارش داد.
با وارد شدن به کابین حتی تشخیص تغییرات سخت‌تر نیز می‌شود. در نگاه اول کابین خودرو دقیقاً مشابه نمونه قبلی است و طراحی مینی مالیستی داشبورد تحت سلطه طراحی برجسته کاکپیت i پژو قرار دارد. همانند گذشته کیفیت ساخت کابین تقریباً با فولکس‌واگن گلف برابری می‌کند و کابین ۳۰۸ GTi را می‌توان خوش‌ساخت دانست.
البته با نگاهی تیزبینانه متوجه خواهید شد که گرافیک صفحه اطلاعات سرگرمی بهبود یافته است. دیگر مجبور نیستید برای رسیدن به عملکرد موردنظر چندین بار منوی لازم را لمس کنید. البته هنوز هم کنترل‌های سیستم تهویه در چند منوی دیگر پنهان شده‌اند که از موارد عجیب به شمار می‌رود.
البته برای رانندگان علاقه‌مند، ارتباط ۳۰۸ با جاده بوده که نقطه فروش قدرتمندی را ایجاد کرده و خوشبختانه این موضوع بدون تغییر باقی مانده است. بخش اعظم این موضوع به خاطر این است که پژو به زیرساخت ۳۰۸ GTi دست نزده است. زیر کاپوت همان پیشرانه ۱.۶ لیتری ۲۶۷ اسب بخاری توربو و همان تنظیمات سیستم تعلیق وجود داشته و این‌ها در ترکیب با هندلینگ تیز و سواری راحت کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. گیربکس ۶ سرعته دستی نیز که تنها گزینه موجود بوده هماهنگی مناسبی با مجموعه فنی داشته و البته نباید از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن غافل شد.
همان‌گونه که انتظار دارید پرفورمنس خودرو قوی بوده و پژو ادعا می‌کند این خودرو در ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. پیشرانه ۱.۶ لیتری پژو کاملاً نمی‌تواند با پیشرانه ۲ لیتری فولکس گلف GTI یا سئات لئون کوپرا برابری کند اما هنوز هم وقتی پیشرانه پژو دور ۳۰۰۰ را پشت سر می‌گذارد جادوی واقعی خود را نشان می‌دهد. این پیشرانه خیزش دوری مناسبی داشته و عملکرد هماهنگی با گیربکس دارد. تعویض‌های گیربکس این خودرو دقیق است. همچنین می‌توان با انتخاب حالت اسپورت باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز و مشاهده پشت آمپرهای قرمز شد اما صدای پیشرانه که به‌صورت مصنوعی افزایش می‌یابد چندان جالب نیست.
همانند تمامی هاچبک های خوب، ۳۰۸ نیز یک انتخاب کاربردی است. فضای صندلی عقب این خودرو مشابه گلف بوده و صندوق ۴۷۰ لیتری آن نیازهای اکثر خانواده‌ها را برطرف می‌کند.
GTi هم‌اکنون با پکیج ایمنی ۵۰۰ دلاری پژو ارائه شده که تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را شامل می‌شود. این خودرو با قیمت ۲۸۵۹۰ پوندی حدود ۱۳۰۰ پوند ارزان‌تر از فولکس گلف GTI با قدرت ۲۴۱ اسب بخار است. همچنین آلایندگی ۱۳۹ گرمی آن در هر کیلومتر باعث می‌شود انتخابی برجسته برای مالکان تجاری باشد.
فهمیدن اینکه چرا پژو فرمول برنده بودن خود در فیس لیفت ۳۰۸ GTi را تغییر نداده خیلی سخت نیست. سریع، هیجان‌انگیز، کاربردی و باارزش. این خودرو بهترین هاچبک داغ پژو در سال‌های اخیر است. البته باید ببینیم این فرمول در برابر فرمول رقبایی چون هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان اسپورت به خوبی جواب خواهد داد یا خیر.
مشخصات پژو ۳۰۸ GTi
قیمت: ۲۸۵۹۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۶۷ اسب بخار/۳۳۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر