انتخاب خودروی پرفورمنس سال ۲۰۱۷

۱۳۹۶/۰۷/۰۷      ۱۲۶۱

رقابت بر سر خودروی پرفورمنس سال چند سالی است که بسیار داغ شده و از کمپانی های مشهور صنعت خودروسازی همواره نماینده ای حضور پیدا می کند .
خودرو ها در این رقابت باید آخرین و بروز ترین نمونه ی ساخته ی شده ی کمپانی باشند و به صورت دستی تیونینگ نشده و از هر گونه تغییرات به دور باشند ، البته خودرو های SUV و کراس اوور ها نیز در این رقابت جایگاهی ندارند و از طرف دیگر هاچبک های تقویت‌شده و خودروهای رپلیکا و کیت‌کارهای مخصوص رالی نیز در این رقابت شرکت داده نمی شوند .


این رقابت در واقع برای پیدا کردن خودرو ای با وجه مردانه است که بتواند بهترین حس را به راننده منتقل کند و وی را شیفته و اسیر خود سازد.

خودرو های شرکت کننده در این آزمایش به شرح زیر می باشند :

آکورا NSX
آئودی R۸ V۱۰ Plus
بی ام دبلیو M۴ GTS
شورولت کوروت گرند اسپرت
جگوار F-Type SVR
لوتوسEvora ۴۰۰
مرسدس آ ام گ C۶۳ -S
نیسان GT-R Nismo
پورشه ۹۱۱ Turbo S


تست جاده

ابتدا با آکورا شروع می کنیم ، کاملا مشخص است که دیگر نباید نگران محدودیت های NSX باشیم  ، در این خودروی هیبریدی هیچ حالت اقتصادی برای کاهش مصرف سوخت مشاهده نمی‌گردد، در عوض سه حالت اسپرت متفاوت وجود دارد و حالت آرام که خودرو بی‌صدا و موتور گاهی خاموش می‌گردد.

هنگامی که از آکورا وارد GT-R میشویم به جرات میتوان گفت که شوکه می شویم و تفاوت را در جای جای رانندگی با آنها متوجه می شوید. بعد از پیمودن حدود ۱۵ کیلومتر، متوجه چیز عجیبی در مورد GT-R شدیم. GT-R به‌عنوان یک موفقیت تکنولوژیک به دنیا آمده است، اما مهندسان نیسمو از آن زمان تابه‌حال بازخوردهای آنالوگ را روی این پلتفرم نگاه داشته‌اند. سیستم فرمان هیدرولیکی آن قدیمی است، شاسی نرم و قابل‌انعطاف است و در پیچ‌ها به ترمز واکنش نشان می‌دهد. این غول دو تنی چهارچرخ محرک، همچون یک سدان اسپرت دهه ۹۰ میلادی وحشی و رام نشدنی است
حالا به سراغ خودرو دوست داشتنی قرن می رویم که همیشه سر حال و شاداب بوده و هر عاشق خودرویی را به خود جذب می کند ! بلههه ! پورشه ۹۱۱ توربو اس !!!

 این خودرو و GT-R مدار مدتی طولانی به خون هم تشنه بودند، اما با پلتفرم ۹۹۱ جدید و ارتقاء قدرت درتریم اس در حال حاضر همچون دو دوست باهم رقابت می‌کنند.بهسازی‌هایی که روی مدل GT۳ انجام شد، این امکان را به پورشه داد تا توربو اس را به ترکیبی از مرسدس کلاس اس و موشک ساترن ۵ تبدیل کند.

اما اف تایپ SVR
این خودرو دارای یک پیشرانه ی هشت سیلندر خورجینی سوپر شارژ به حجم پنج لیتر و باقدرت ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است. صدای انفجاری که از اگزوز آن خارج می‌شود برای ساکنین آسمان هفتم هم مزاحمت ایجاد می‌کند.

بی ام دبیلو M۴ GTS حس خاصی از رانندگی را به شما می دهد حسی که ممکن است دیگر اعضای این رقابت از خلق آن عاجز باشند ، روی صندلی‌های آن می‌نشینید و حلقه پارچه‌ای در را می‌کشید، احساس می‌کنید که این‌یک خودرو خاص است. این خودرو ۴۹۳ اسب بخار ناقابل را با کمک سیستم تزریق آب تولید می‌کند، اما در این گروه این قدرت برای جایگاه هفتم کفایت می‌کند، جایی بالاتر از کوروت و لوتوس.
M۴ دارای سیستم کنترل بدنه ی بسیار سریعی است و از نقاط کلیدی این خودرو به شمار می رود.


مرسدس  آام‌گ C۶۳ S اتومبیلی جاده‌ای، بااستعداد و قدرتمند است که همه‌چیز در آن از صندلی‌ها تا استریو برای سفرهای طولانی آن‌هم با سرعت سه‌رقمی ساخته‌شده است.


لوتوس نیز خودرویی با ابعاد مناسب یک کوپه ی اسپرت است و در این تست  در منطقه‌ای روستایی با سرعت کم رانندگی می‌کنیم، اما لوتوس در هر سرعتی هیجان‌انگیز است. طول و عرض این وسیله مناسب یک خودرو اسپرت است. فرمان دقیق است، پدال‌ها نیز بازخوردشان عیناً حس می‌شود. با این حساب می توان نتیجه گرفت لوتوس بهترین خودرو راننده محور این گروه است.

در این رقابت دو خودروی دنده دستی داریم و اورا یکی از این دو خودرو است و  دیگری کوروت گرند اسپرت است. اشتباه است اگر بگوییم کوروت نمونهٔ بزرگ‌تر اورا است. اورا تنها خودرو اینجاست که به مهنای واقعی کلمه آنالوگ است. هر قسمتی از کوروت توسط کامپیوتر کنترل می‌گردد، اما این کار به‌خوبی انجام می‌شود زیرا هنوز احساس خوبی از رانندگی با آن خواهید داشت.


حالا به گل سر سبد این رقابت میرسیم یعنی آئودی R۸ V۱۰ Plus !!!
آئودی R۸ V۱۰ Plus ابر خودروی فوق‌العاده‌ای برای خیابان است. طراحی آینده‌نگرانه R۸ آن را از دیگر خودروها متمایز می‌کند.R۸ در جاده هرکول وار به‌پیش می‌رود، درحالی‌که سمفونی اگزوزهای آن، فضا و زمان را درهم می‌پیچد، این واقعاً بی‌نظیر است.




تست در پیست !

برای این بخش هر خودرو را ۴ الی ۶ بار در پیست میرانیم تا بهترین زمان دور کامل را ثبت کنیم!
در این بخش نُه کاندید خودرو پرفورمنس سال، به دسته‌های دوتایی از رقبای طبیعی خود تقسیم می‌شوند.

پورشه ۹۱۱ توربو اس و نیسان GT-R NISMO.

کوروت و اورا تنها خودروهای با گیربکس دستی.

آئودی R۸ و آکورا NSX ابر خودروهای موتور وسط.

و سه‌گانه کوپه‌های بزرگ جثه، مرسدس C۶۳ S جگوار F-TYPE SVR بی‌ام‌دبلیو M۴ GTS.

در تنها گروه سه‌تایی، جگوار سریع‌ترین بود. حداکثر سرعت آن ۲۱۳ کیلومتربرساعت بود که به‌راحتی بالاتر از بی‌ام‌دبلیو با سرعت ۲۰۶ کیلومتربرساعت و مرسدس با سرعت ۲۰۱ کیلومتربرساعت قرار می‌گیرد.

به‌غیراز اورا، کوروت تنها خودرو گروه بود که گیربکس آن دستی بود ولی توان رقابت با بازخورد طبیعی اورا، در فرمانپذیری و ترمزها را نداشت. پس چرا کندترین خودرو تست است؟ در یک کلمه، تایرها. هفت خودرو از نه خودرو دارای تایرهای دیواره (فاق) کوتاه مسابقه‌ای بودند، ازجمله میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ یا پیرلی پی زیرو کورسا. در مقابل اورا با میشلین سوپر اسپرت معمولی به میدان آمده بود. همچنین این خودرو یکی از سه شرکت‌کننده‌ای است که قدرتی کمتر از ۵۰۰ اسب بخار دارند.

کوروت گرند اسپرت به جایگاه دوم نائل آمد که این مهم به لطف قابلیت دسترسی آسان، بازخوردهایش به سبک لوتوس و گشتاور نیروگاه V۸ خود به دست آمد. این غول شرور قابلیت‌هایش را در پیچ شماره پنج نشان داد جایی که به‌سرعت ۱۵۶ کیلومتربرساعت دست‌یافت و ۱.۰۷ جی فشار جانبی را تحمل کرد. همچنین کوروت با حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتربرساعت سومین خودرو کند در خط مستقیم بود.

تنها یک خودرو دیگر با لاستیک‌های خیابانی معمولی در گروه وجود دارد و آن خودرو پورشه ۹۱۱ توربو اس است. پورشه هیچ مهندس یا لاستیک مخصوص مسابقه‌ای را به پیست نفرستاد. تنها چیزی که آن‌ها ارسال کردند توصیه‌ای برای میزان فشار باد لاستیک بود.

اصلی ترین ویژگی GT-R کنترل مستقل هر چهار چرخش است تا به مراد دلش در پیست برسد؛ اما جادوی ۹۱۱ این است که می‌تواند تمام‌کارهای GT-R را انجام دهد اما بامهارت بیشتر، کارآمدتر و با شدت بیشتر در محور عقب.

ب R۸ نیز در پیچ های سریع کمی دست و پا چلفتی نشان میداد و در پیچ سریع شماره پنج از همه به‌جز کوپه‌های بزرگ و اورا کندتر بود.
در جلو از لاستیک های باریک ۲۴۵/۳۰ZR-۲۰ استفاده شده است و با توجه به موتور که پشت سرتان قرار دارد هر لحظه امکان دارد با گارد ریل کنار پیست برخورد کنید . البته ما انتظار داشتیم حداقل در خط مستقیم جبران کند، اما به‌سختی جگوار را برای تصاحب جایگاه چهارم شکست داد.

اما در مورد NSX باید بگوییم ، به روش خودش زمان هر دور را به دست می‌آورد. با حیلهٔ برنامه‌ریزی ترمز برای کمک به دور زدن و دست‌کاری هوشمندانهٔ چرخ‌های جلو برای خروج عالی از هر پیچ.
پس از بررسی های همه جانبه ۳ خودرو به فینال این رقابت راه یافتند

کوروت گرند اسپرت
لوتوسEvora ۴۰۰
آکورا NSX


جایگاه سوم به خودرو کوروت گرند اسپرت می‌رسد. خودرویی پرشتاب که با کارایی بالایش اجازه دسترسی بدون دردسر به هر پیچی را به شما می‌دهد. خودرویی راننده محور با موتوری که عاشق دور گرفتن است. خودرویی که نه به‌اندازه Z۰۶ سریع است و نه به‌اندازهٔ Z۵۱ دوست‌داشتنی، گرند اسپرت تلفیقی از بهترین خصوصیات این دو است که با قیافه‌ای جدی همراه شده است.

در مقام دوم نیز اورا قرار می گیرد چرا که دو نفر از ده‌نفری که رأی دادن اورا را برای جایگاه اول انتخاب کرده بودند. اورا با آن خم‌های ظریف و اتاق جمع‌وجور که لازمهٔ هر خودروی اسپرت است، ارائه می‌گردد. این خصایص باعث می‌شود دیگر خودروها در مقابل آن چاق و گوشتالو به نظر برسند.این خودرو دلیر و جذاب، شاید بهترین خودرویی است که در دسترس است.

و نهایتا….


آکورا NSX با کسب بالاترین امتیاز  محبوب‌ترین خودرو تابه‌حال در انتخاب خودرو پرفورمنس سال است.این خودرویی است که قوانین بازی ابرخودروها را تا ابد تغییر می‌دهد. برای اولین بار در یک خودرو هیبریدی (حال با هر قیمت و قابلیتی) تکنولوژی در خدمت احساسات قرارگرفته است نه در مقابل آن.البته امکانات آن در درجه اول برای الزامات زیست‌محیطی و ارتباطات اجتماعی به کار می‌رود ولی نبوغ NSX در این است که احساسات را نیز در این معادله وارد می‌کند.NSX توانایی انسان برای بهبود بدون توقف کارایی خودروها را نشان داد. با ده دور راندن آن در پیست، اضطراب دائمی من از اینکه نسل بعدی ابرخودروها همچون پریوس باشند، برطرف شد. باراندن سریع آن روی جاده می‌فهمید که آینده تکنولوژی، قابل‌دسترس و لذت‌بخش خواهد بود.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
shayan72
۱۳۹۶/۰۷/۲۲, ۰۶:۲۲

فقط آئودي r۸ ❤️

Admin
۱۳۹۶/۰۷/۱۴, ۱۰:۰۸

Dsdsdsd