بررسی تخصصی تویوتا لندکروز پرادو VX-L محبوب قلب ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۱      ۱۳۹۷۲

تویوتا اخیرا فیس لیفتی از پرادو VX-L را روانه ی بازار کرده است که البته در بخش فنی تغییراتی نداشته و صرفا ظاهر آن دستخوش تغییراتی شده است.

این خودرو به جان سختی و طول عمر بالا معروف است و در حال حاضر ۹ سال پیاپی است که با نسل J۱۵۰ خود به مشتریان تویوتا عرضه می گردد و حالا در سال ۲۰۱۸ دومین فیس لیفت خود را تجربه کرده است.

عموما ایرادی که به بیشتر خودرو های ژاپنی وارد می شود ، عدم استفاده از آخرین سطح تکنولوژی در داخل کابین است که تویوتا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما باید توجه داشته باشیم که خودرو سازان بزرگ ژاپنی بیشتر به بحث فنی و قابلیت های سخت افزاری خودرو می پردازند تا استفاده از تکنولوژی ها و زرق و برق های بروز در داخل و بیرون خودرو.

بیایید در نظر بگیریم که به عنوان یک خریدار مصرف کننده از خودروی خود انتظار راحتی در سفر های طولانی مدت و گاها آفرود را داریم . آیا در هر یک از این دو مورد شما به دنبال خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و ماندگاری در شرایط سخت را خواهید بود یا خودرویی پر از زرق و برق هایی که ممکن است بسیاری از آنها به کار مصرف کنندگان نیاید؟؟

اگر شما جزو دسته ی اول هستید تویوتا پرادو گزینه ی بسیار مناسبی برای شماست.
با توجه به محبوبیت بالای پرادو واضح است که مردم گزینه دوم را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل است که تویوتا همچنین از پیشرانه D-۴D و همچنین گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سنتی برای پرادو استفاده می‌کند. درحالی‌که این روزها شاهد عرضه گیربکس‌های ۶، ۷، ۸، ۹ و حتی ۱۰ سرعته هستیم اما گیربکس‌های ۵ سرعته درصورتی‌که تنظیمات صحیحی داشته باشند کاربرد مناسبی خواهند داشت؛ و البته این گیربکس با در نظر گرفتن دنده‌های سنگین به نوعی ۱۰ سرعته محسوب می‌شود.


این خودروی جان سخت توانای بالایی در  همخوانی با سوخت‌هایی دارد که گوگرد بالایی دارند و این موضوع پرادو را به یک خودروی مخصوص سفر تبدیل کرده است.
هنگامی که از مالکان این خودرو در مورد ظرفیت یدک کشی و آفرود آن سوال شود خواهید دید که هایلوکس ها، فورچونرها و پرادوهای D-۴D به ندرت در لیست خراب شده‌ها قرار دارند. 


تغییرات در بخش بیرونی خودرو بوده و واضح ترین آن تغییر دماغه و چراغ‌های جلوی جدید است. هم‌اکنون با اصلاحاتی که در بخش جلو و کاپوت صورت گرفته جذابیت ظاهری این خودرو بهبود یافته است. همچنین اصلاحاتی در سپر عقب و چراغ‌ها صورت گرفته است.

داخل کابین خودرو نیز تغییراتی را به خود دیده است و دارای  صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده به همراه صندلی‌های ردیف دوم گرم شونده می باشد.
صندلی های ردیف سوم نیز به صورت برقی باز و بسته می شوند و موضوع جالب اینکه صندلی‌های ردیف سوم فضای سر و پای کافی برای سرنشینان بالغ را داشته و این در صورتی است که فضای پای سرنشینان ردیف دوم کاهش نمی‌یابد. همچنین لاستیک زاپاس نیز به منظور دسترسی راحت‌تر روی درب پشتی نصب شده است.

این نسخه از پرادو صورت استاندارد دارای سانروف بوده و حتی در سرعت‌های بالاتر نیز نسبتاً ساکت است. از دیگر تجهیزات استاندارد مدل VX-L می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین، هشدار نقاط کور، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، چراغ‌های جلوی LED و… اشاره کرد.

زمانی که در کشوری همچون آفریقا رانندگی کنید شتاب گیری سریع یک فاکتور اساسی نخواهد بود اما پیشرانه D-۴D که قدرت ۱۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد ظرفیت یدک کشی بالایی را برای پرادو به ارمغان می‌آورد.

با توجه به ابعاد و وزن چنین شاسی‌بلند بزرگی، مصرف سوخت پرادو قابل‌قبول است. این خودرو در صد کیلومتر بین ۱۰ تا ۱۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند و اگر در بزرگراه رانندگی آرامی داشته باشید به مصرف ۸ تا ۹ لیتر هم خواهید رسید. در کل ما به مصرف متوسط بسیار قابل‌احترام ۱۰ لیتر رسیدیم.

البته تست‌های پرفورمنس ما نشان دادند که پرادو در بحث عملکرد ترمز چندان قوی نبوده و ما در زمان ترمزهای شدید کمی نافرمانی و ناهنجاری را مشاهده کردیم. زمان ترمز این خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تا حالت سکون ۳.۱۸ ثانیه بود.

احساس فرمان پرادو خوب است اما به دلیل ابعاد بزرگ خودرو، این خودرو تحت تأثیر باد قرار می‌گیرد. سیستم تنظیم هیدرومکانیکی KDSS و میله‌های ضد لغزش اجازه می‌دهند ارتفاع خودرو در آفرود افزایش یافته و همچنین بر سفتی سواری خودرو افزوده شود. این کار با دکمه‌هایی که روی کنسول تعبیه شده صورت می‌گیرد.

شما برای آفرود سنگین‌تر باید قفل دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب را از طریق دکمه‌های کنار اهرم دنده‌سنگین انتخاب کنید. کمک حال شما در آفرود رینگ‌های ۱۸ اینچی پوشیده شده با لاستیک‌های بریجستون خواهند بود. اگرچه این لاستیک‌ها برای آفرودهای سنگین بهترین گزینه ممکن نیستند اما حالت پایدار مناسبی داشته و پروفایل ۶۰/۲۶۵ آن‌ها برای آفرود مناسب است.

بررسی نسخه فیس لیفت شده پرادو VX-L تنها مهر تأیید دیگری بود بر قابلیت اطمینان و سرسختی یکی از خودروهایی که به بهترین وجه ممکن آن را می‌شناسیم. البته شاید شما به دنبال خرید مدل مدرن‌تری باشید اما این پرادوی سنتی و تواناست که حس اطمینان را در هر جایی به راننده منتقل می‌کند. پرادو خودرویی برای سفرهای طولانی و سنگین است، منظور ما سفرهای طولانی هم از نظر زمانی و هم از نظر مسافتی است.


تویوتا پرادو VX-L در یک نگاه :

قیمت نسخه ی پایه : ۷۳،۹۰۰ دلار
شتاب صفر تا ۱۰۰ : ۱۱.۷ ثانیه
قدرت / گشتاور : ۱۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور
بیشینه ی سرعت : ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (تخمین کمپانی) : ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
آلایندگی : ۲۲۶ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر










مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//