نیسان جوک آفرود

۱۳۹۷/۰۶/۲۲      ۱۶۹۷

نیسان در ۹ ژوئن ۲۰۱۰ در همان ابتدای فروش جوک، موفق شد تا ۱۰٬۹۴۳ دستگاه از این خودرو را تنها در ژاپن به فروش برساند درصورتی‌که پیش‌بینی نیسان تنها ۱٬۳۰۰ دستگاه بود! تا ۵ اکتبر سال ۲۰۱۰ نیز فروش این خودرو در بازار ژاپن تا ۲۰٬۰۰۰ هزار دستگاه افزایش یافت، درحالی‌که آمارهای بازار اروپا با ۳۰٬۰۰۰ دستگاه و آمریکا با ۱۷٬۵۰۰ دستگاه نیز به‌طور قابل‌توجهی بیش از انتظارات بود. نیسان جوک شاید دارای سیستم چهار چرخ محرک در برخی تریم ها باشد اما با این وجود هم نمی‌توان روی آن در عبور از مسیرهای ناهموار خیلی حساب باز کرد.البته این نمونه‌ی خاص که در تصاویر مشاهده می‌کنید کاملاً آماده‌ی آفرود بوده و آسان‌تر از نسخه‌های استاندارد می‌تواند به دل جنگل و دشت و صحرا بزند.
 


این کراس اوور ساب کامپکت که توسط Autobot Autoworks ارتقا یافته از قوس‌های جدید چرخ‌ها، پوشش‌های پلاستیکی بیشتر و برخی تغییرات بدنه سود می‌برد. همچنین نوار نوری محوری روی سقف و سپر جلو نصب شده است. رینگ و لاستیک‌های جدید به همراه رنگ قرمز مات و چشم‌نواز از دیگر شاخصه‌های منحصربه‌فرد این جوک سفارشی هستند.


این خودرو که پروجکت لیدی باگ نام گرفته ارتفاعی بیشتر از نسخه‌های استاندارد داشته و همین موضوع به عملکرد بهتر آن در مسیرهای ناهموار کمک می‌کند.درحالی‌که تیونرهای متنوعی کماکان اقدام به معرفی پکیج‌های افترمارکتی برای نسل فعلی جوک می‌کنند نیسان در حال کار روی نسل جدید این خودرو است. ظاهراً نسل جدید جوک در ماه‌های آینده جایگزین مدل 8 ساله‌ی فعلی خواهد شد و شاید از پلتفرم V رنو-نیسان-میتسوبیشی سود ببرد.



استفاده از این معماری جدید باعث افزایش ابعاد خودرو خواهد شد و به نیسان اجازه خواهد داد از پیشرانه‌های مدرن شرکت شامل سه سیلندر 0.9 لیتری توربو و چهار سیلندر 1.2 لیتری استفاده کند. پیشرانه‌ی 1.5 لیتری dCi رنو نیز احتمالاً در قلب جوک جدید خواهد تپید.
 

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر