کیا سید GT و پروسید شوتینگ بریک رونمایی شدند

۱۳۹۷/۰۶/۲۳      ۱۶۴۷

کیا موتورز  شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود. کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر می‌باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید. کیا پروسید شوتینگ بریک، همراه با مدل هاچ‌بک کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ در آستانه نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شدند.
 
 
خودروی مفهومی کیا پروسید (ProCeed) حدود یک سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. این مدل، نشانه‌ای از کارهای بزرگی بود که کیا برای آینده در نظر داشت. تلاش‌های کیا در نهایت به شکل تولید نسخه شوتینگ بریک (حد وسط کلاس سدان و استیشن) و یک مدل خودروی اسپرت جی‌تی وارد بازار خواهد شد. نسخه جدید کیا پروسید ۲۰۱۹ به عنوان مدلی شیک‌تر از سید اسپرتس‌واگن، همراه با کیا سید جی‌تی در آستانه نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شدند. 



برای نسل سوم پروسید، کیا کوپه سه‌در غیر محبوب را با مدلی سبک‌تر و متنوع جایگزین می‌کند که واقعا رقیب مستقیم ندارد. مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک در این کلاس حضور دارد، اما خریداران باید مبلغ قابل توجهی برای آن بپردازند. کیا پروسید ۲۰۱۹ تنها در مدل‌های جی‌تی لاین (GT line) و جی‌تی تولید خواهد شد تا خود را از نسخه‌های اسپرتس‌واگن در تمامی تیپ‌ها به جز مدل جی‌تی دور نگه دارد. 



کیا پروسید ۲۰۱۹ با پیشرانه‌های ۱.۰ و ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی متعلق به نسخه استاندارد سید، همراه با پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. نسخه اسپرت این پیشرانه ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه دنده دستی ۶ سرعته یا جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه اختیاری به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.ظرفیت بار کیا پروسید ۲۰۱۹ شوتینگ بریک تقریبا معادل نسخه معمولی پروسید اسپرتس‌واگن است؛ این مدل ۵۹۴ لیتر (بدون خوابیدن صندلی‌های عقب) برای نگهداری بار فراهم می‌کند که تفاوت چندانی با ۶۰۰ لیتر ارائه شده در نسخه اسپرتس‌واگن ندارد. کیا با انجام تغییراتی در طراحی سقف و عقب پروسید شوتینگ بریک، کار بزرگی انجام داده است تا آن را جذاب‌تر کند.



نوار عرضی چراغ عقب LED، تفاوت بسیار زیادی در ظاهر کیا پروسید ۲۰۱۹ نسبت به نسخه اسپرتس‌واگن ایجاد کرده است.  یکی دیگر از تغییرات مهم کیا پروسید اسپویلر سقفی و چراغ ترمز سوم ذوزنقه‌ای است که در ترکیب با حروف انگلیسی "ProCeed" روی درب صندوق عقب، تاکید می‌کند که با نسخه واگن سروکار نداریم. این خودرو تقریبا کمی بزرگ‌تر (۵ میلی‌متر) و به طور قابل توجهی‌ پایین‌تر (۴۳ میلی‌متر) از نسخه واگن است؛ اما در نظر داشته باشید که ارتفاع کف کیا پروسید ۲۰۱۹ با زمین کمی کاهش می‌یابد.



اما خودروی دیگری که به تازگی رونمایی شد، کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ (Kia Ceed GT) است. کیا سید جی‌تی در اروپا و تنها برای ساکنان این قاره تولید خواهد شد و برای کسانی عرضه می‌شود که در مقایسه با نسخه معمولی این هاچ‌بک مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ، نیازمند عملکرد بهتری هستند. کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ همانند سلف خود، از پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.نسخه ۲۰۱۹ هاچ‌بک کیا سید جی‌تی دقیقا به عنوان رقیب مستقیم مدل‌های محبوب این کلاس یعنی فورد فوکوس ST و فولکس‌واگن گلف GTI شناخته می‌شود. شاید به این دلیل که کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ با قیمت مقرون‌به‌صرفه برای مشتریان عرضه خواهد شد.



 در حالی که نسل قبلی کیا سید جی‌تی از جعبه دنده ۶ سرعته بهره می‌برد، علاقه‌مندان خوشحال خواهند شد که کیا این هاچ‌بک جدید را با جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته اختیاری عرضه خواهد کرد. خریدارانی که نسخه دوکلاچه را انتخاب کنند، در پشت فرمان با اهرم تعویض دنده فلزی برای تعویض دستی نیز روبرو خواهند شد؛ البته حالت تعویض دنده خودکار همچنان بر جای خود باقی خواهد ماند.مزیت دیگری که بوسیله جعبه دنده اتوماتیک به ارمغان می‌آید، سیستم انتخاب حالت رانندگی است که به راننده اجازه می‌دهد بین حالت‌های معمولی و اسپرت انتخاب کند. نسخه قبلی کیا سید جی‌تی بر راحتی و کارآیی تاکید داشت، در حالی که نسل جدید هاچ‌بک اسپرت بر پاسخ دریچه گاز و واکنش جعبه دنده برای فراهم کردن بهترین شتاب‌گیری تمرکز می‌کند. متاسفانه کیا جزئیات عملکردی بیش‌تری در مورد کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ افشا نکرده است.



قدرت بیش‌تر نسبت به نسخه‌های پایین‌تر کیا سید، نیاز به نیروی بیش‌تری برای توقف و ترمزگیری خودرو دارد. به همین دلیل، مهندسان کیا دیسک‌های ترمز ۲۸۸ میلی‌متری استاندارد جلو را با مجموعه بزرگ‌تر ۳۲۰ میلی‌متری جایگزین کرده‌اند. علاوه بر این، دیسک‌ها در حال حاضر کمی ضخیم‌تر هستند تا جذب گرما را افزایش دهند و عملکرد ترمز را هنگام استفاده مکرر بهبود بخشند. ترمزها در پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی بسته شده‌اند که در لاستیک‌های استاندارد میشلن پایلوت اسپرت 4 با مشخصات 225/40 R18 قرار دارند. از جمله دیگر تغییرات کیا سید جی‌تی، می‌توان به تغییرات سیستم فرمان و دنده شانه‌ای آن اشاره کرد.علاوه بر رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، دیگر تغییرات بصری شامل سپرهای جلو و عقب تهاجمی‌تر، خروجی اگزوز دوگانه در کنار دیفیوزر عقب و تریم قرمز بدنه روی الگوی لانه‌زنوری جلوپنجره مشبک، ملقب به "دماغ ببری یا تایگر نوز" می‌شود. این طرح قرمز رنگ در صندلی‌های اسپرت و رکاب کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ ادامه می‌یابد.
 

به دنبال نمایش رسمی در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸، هاچ‌بک کیا سید جی‌تی تا آبان ماه امسال در کارخانه زیلینا اسلواکی تولید خواهد شد و به نسخه‌های معمولی و اسپرتس‌واگن سید، همراه با کیا پروسید و نسخه شوتینگ بریک پروسید ۲۰۱۹ می‌پیوندد. فروش کیا سید جی‌تی ۲۰۱۹ و کیا پروسید شوتینگ بریک برای سه ماهه اول سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر