آئودی R۸ مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲      ۲۶۷۷

نام R8 در ابتدا در سال 1999-2000 میلادی بر روی یک خودروی سوپر اسپرت مسابقه‌ای که برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز در دو مدل R8R بالا باز و R8C بالا بسته و به همراه پیشرانه‌ای هشت سیلندر V شکل توربو با حداکثر قدرتی 550 اسب بخاری (410 کیلووات) طراحی و تولید شده بود، زنده شد که در همان ابتدای کار خود توانست در سال‌های 2000، 2001، 2002، 2004 و 2005 عنواین نخست مسابقات لمانز را بدست آورد، تا اینکه در سال 2006 میلادی با چراغ سبز آئودی، مدل R8 از درون پیست بیرون آمد و تبدیل به خودرویی اسپرت دو نفره موتورمیانی مناسب خیابان‌های شهری و به همراه سیستم انتقال قدرتی چهار چرخ محرک شد که طراحی و توسعه و ساخت این محصول را به طور انحصاری خود شرکت آئودی بر عهده گرفته بود. در سال 2006 میلادی آئودی R8 که بر روی پلتفرم لامبورگینی گالاردو توسعه پیدا کرده بود، با بدنه‌ای کاملاً آلومینیمی در تاریخ 30 سپتامبر به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی پاریس معرفی شد و اولین خودرویی بود که تا آن زمان در سیستم روشنایی خود از تکنولوژی نوین لامپ‌های LED بهره می‌برد. آئودی R8 در ابتدا با یک موتور 4.2 لیتری V8 مجهز شده به 32 سوپاپ آلیاژی آلومینیمی که در هر سیلندر از پیشرانه آن چهار سوپاپ وظیفه راه دادن به خروج گاز و ورود هوا را می‌دادند، تولید و عرضه شد که با بهره‌گیری آن از انژکتورهای پاشش مستقیم و حجم بالای 4163 سی‌سی سیلندرها و همچنین سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها، حداکثر 420 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کرد که 30 درصد از قدرت کلی آن به چرخ‌های جلو و 70 درصد از آن هم به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شد. 
 
 
مدل فیس‌لیفت آئودی R8 برای سال آینده، با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و قدرت ۵۶۲ اسب بخار عرضه خواهد شد.پس از عرضه در سال ۲۰۱۵، بالاخره کوپه‌ی اسپرت آئودی R8 فیس‌لیفت شد. مدل ۲۰۱۹ علاوه‌بر تغییرات ظاهری، در بخش قوای فنی هم به‌روز شده است؛ برخلاف شایعات، R8 همچنان به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر وفادار مانده است و خبری از V6 توربوشارژ نیست.


تغییرات ظاهری بدنه و کابین، چندان قابل‌توجه نیستند؛ جلوپنجره‌ی عریض‌تر بدون نوار آلومینیومی ، چراغ‌های جلوی تیره‌تر، اسپویلر جدید جلو، رکاب عمیق‌تر، ورودی هوای بزرگ‌تر کنار درها، سراگزوزهای بیضی شکل، رینگ‌های جدید ۱۹ و ۲۰ اینچ و دیفیوزر بزرگ‌تر در R8 جدید مشاهده می‌شوند.


علاوه‌بر این، رنگ‌های جدید بدنه و آپشن تزئینات فیبرکربن هم برای خرج بیشتر، درنظر گرفته شده است. کابین R8 تغییری نکرده است و تنها امکان سفارش رنگ‌های بیشتر روکش‌ها و تریم آلکانترا وجود دارد. بزرگ‌ترین تغییر R8 در مدل ۲۰۱۹، قدرت بیشتر پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن است؛ تنظیمات جدید ECU و قطعات جدید، قدرت این مدل آلمانی را از ۵۳۳ به ۵۶۲ اسب بخار (BHP) رسانده است. در کنار ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، R8 جدید کوپه در زمان ۳.۴ ثانیه و مدل کروک یا اسپایدر ۲۰۱۹ در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.


نهایت سرعت مدل کوپه و کروک به‌ترتیب برابر ۳۲۴ و ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اما پیشرانه‌ی V10 در نسخه پرفرمنس کواترو R8 جدید، به قدرت ۶۱۲ اسب بخار رسیده است. مدل قبلی که با کد V10 Plus شناخته می‌شد، از همین پیشرانه ۶۰۳ اسب بخار در اختیار داشت. مدل Performance Quattro با نهایت سرعت ۳۳۱ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



تغییر مهم، در سیستم تعلیق R8 انجام شده است؛ حاصل تلاش مهندسان اینگولشتات، سه حالت‌ رانندگی جدید شامل خشک، بارانی و برفی است. به‌لطف ارتقای سیستم کنترل پایداری، R8 پرفورمنس کواترو ۲۰۱۹ به ۱.۵ متر مسافت کمتری نیاز دارد تا از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حالت توقف کامل برسد.آئودی R8 فیس لیفت، در سه‌ ماه‌ اول سال ۲۰۱۹ به اروپا خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود آستانه قیمت این مدل، در حدود ۱۴۰ هزار دلار باشد و نسخه‌ی قوی‌تر، به قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته شود. 

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//