دمی با شاهکار جدید بی ام و M۵ کامپتیشن

۱۳۹۷/۰۷/۲۰      ۱۷۴۳

در این چند وقت اخیر قسمت M کمپانی بی ام و دست به تولید خودرو های بی نظیری زده است و همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم نسخه M۲ یکی از این خودرو های شاهکار بود. اما حالا به سراغ نسخه ای خاص از M۵ رفته ایم یعنی M۵ کامپتیشن که از بسیاری از جهات نسبت به نمونه استاندارد ارتقا پیدا کرده است.
این خودرو دارای پیشرانه‌ای پرتوان‌تر، سیستم تعلیق با تنظیمات متفاوت و همچنین برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری می‌باشد.


در زیر کاپیوت این باواریایی زیبا یک پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توین توربو قرار گرفته است که می تواند ۶۱۶ اب بخار قدرت تولید کند و این عدد ۲۴ اسب بیشتر از نمونه ی استاندارد است . سیستم خروجی اگزوز نیز در این نسخه تغییراتی داشته و می تواند جریان هوا را به نحوی بهتر به بیرون هدایت کند و البته صدای طنین انداز دلنشینی را هم بوجود بیاورد.

اگر به مشخصات پیشرانه دقت کنیم تفاوت آنچنانی با نمونه استاندارد ندارد ولی بیشتر توجه بی ام و بر روی شاسی و سیستم فنر بندی این خودرو بوده است و به عنوان مثال می توانیم به کاهش ۷ میلی متری خودرو اشاره کنیمو البته سفنی فنر های نیز به میزان ۱۰ در صد افزایش داشته است. در کنار این مورد اکسل عقب نیز مفصل خای قوی تری را بجای نمونه های پلاستیکی به خود دیده است.

اگر پس از سواری بر نسخه ی استاندارد M۵ وارد نمونه ی کامپتیشن شوید به سرعت تغییرات در سیستم تعلیق را متوجه خواهید شد . M۵ کامپتیشن در سرعت‌های پایین و حتی در حالت کامفورت نیز کمی سفت‌تر است. با افزایش سرعت این سفتی باقی می‌ماند اما اصلاً ناراحت نیست. در بدترین شرایط هم این خودرو بدتر از نسخه استاندارد نمی‌شود.

هنگامی که به پیچ های تند نزدیک می شوید می توانید با خیال راحت و هرچقدر که بخواهید گاز دهید .!! اصلا نگران نباشید سیستم تعلیق به همراه سیستم کنترل ارتقا یافته ی بی ام و به راحتی از پس پیچ های تند و با شیب زیاد بر می آیند . این خودرو هم‌اکنون پاسخ‌های سریع‌تری داشته و فرمان آن توازن وزنی خوبی داشته و به فرامین راننده با دقت گوش می‌دهد.

اگرچه M۵ کامپتیشن در هنگام عبور از پیچ‌ها تیزتر عمل می‌کند اما در خط مستقیم واقعاً سریع‌تر نیست. اگرچه اگزوز کارای این خودرو صدای پرطنین و جذابی تولید می‌کند اما شما نیازمند استخراج تک‌تک اسب‌ها از دل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هستید تا به این ترتیب بتوانید پرفورمنس بیشتر خودرو را تشخیص دهید. خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی این خودرو قدرت توقف فوق‌العاده‌ای دارند. البته قیمت ۷۴۹۵ پوندی این ترمزها را نمی‌توان به این سادگی‌ها فراموش کرد.

ب‌ام‌و M۵ کامپتیشن جدید نسبت به مدل استاندارد ۶۵۰۰ پوند گران‌تر است. این تفاوت قیمتی چشمگیری است اما بهبودهای صورت گرفته در هندلینگ، صدای تولیدی و طراحی ظاهری باعث شده‌اند این اضافه قیمت ارزش پرداخت را داشته باشد حتی اگر فاصله عملکردی دو نسخه بسیار کم نشان داده شود. به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در ب‌ام‌و M۵ کامپتیشن باعث شده‌اند این خودرو بهترین سوپر سدان کلاس خود باشد.


نگاهی کلی به مشخصات بی ام و M۵ کامپتیشن

پیشرانه : ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری تویین توربو
قدرت و گشتاور : ۶۱۶ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور
گیربکس : ۸ سرعته اتوماتیک و چهارچرخ متحرک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت : ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر : ۱۰.۸ لیتر

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//