تجربه ی رانندگی با لامبو آونتادور SVJ

۱۳۹۷/۰۷/۲۱      ۳۳۳۰

این مدل که یکی از جدید ترین های لامبورگینی است را به جرات می توان خسن ترین و پیشرفته ترین نمونه ی تولیدی تا به امروز بدانیم.SVJ حالا به سریع ترین خودروی تولیدی پیست معروف نوربرگینگ تبدیل شده است.

عموما لامبورگینی با کاهش وزن و افزایش قدرت سعی در ارتقای نمونه های خاص خود دارد اما در مورد SVJ این رویه متفاوت بوده است چرا که در این خودرو با عبور هوشمندانه ی جریان هوا و سیستم های الکترونیکی پیشرفته لامبو توانسته به این مهم دست پیدا کند.

پیشرانه ی وحشی این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی بوده که عملکرد آن به طرز شگرفی خارق العاده است ، به لطف طراحی سیستم جدید جریان هوا این پیشرانه می تواند ۷۶۰ اسب بخار تولید کند و این میزان قدرت باعث شده تا SVJ در ۲.۸ ثانیه بتواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سرعت نهایی بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را برای خود به ثبت برساند.

سیستم آئرودینامیک فعال و هوشمند لامبورگینی از دو فلاپ در جلوی خودرو و یک فلاپ دیگر در بالای پوشش پیشرانه تشکیل شده است. با بسته بودن همه‌ی این فلاپ ها، شاهد کارکرد عادی بال‌ها و تولید ۴۰ درصد داون فورس بیشتر در مقایسه با لامبورگینی آونتادور SV هستیم. زمانی که فلاپ ها باز باشند و خودرو نیز در حالت شتاب گیری قرار بگیرد اثرات این سیستم‌ها به همراه ضریب درگ کاهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند. همچنین این اثر روی بال عقب می‌تواند عملکرد بهتری را در پیچ‌ها به ارمغان آورد.

سیستم آئرودینامیکی پیشرفته‌ی لامبورگینی با سیستم فرمان بهبود یافته، سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس پدال شیفتر دار، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و جذب‌کننده‌های شوک تطبیقی همراه شده و باعث ایجاد پرفورمنس شگفت‌انگیزی شده است. این موضوع به همراه لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی پیرلی کورسای جدید و یا مدل‌های تروفئو R فوق‌العاده چسبنده‌تر باعث ایجاد یک غول درنده می‌شود.

از فیبر کربن نیز به‌صورت گسترده در این خودرو استفاده شده و یک دست هم رینگ‌های سبک‌وزن جدید در SVJ دیده می‌شوند. وزن این نسخه نسبت به وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی SV هیچ تغییری نداشته است. این موضوع با علم به اینکه تکنولوژی‌های اضافی جدید در پکیجی مشابه بکار رفته ارزش‌های کار لامبورگینی را دوچندان می‌کند.

همه‌چیز درباره SVJ بزرگ‌تر از همیشه است. حتی ورود به کابین این خودرو یک فیلم سینمایی بوده و با بالا بردن درب به داخل کابین تاریکی می‌خزید که ترکیبی از چرم و جیر دست‌ساز است. صندلی‌های سطلی اسپورت هنوز هم به‌طور باورنکردنی‌ای ناراحت بوده و فضای سر و میدان دید نیز تعریف چندانی ندارند. در واقع دید عقب SVJ به لطف آئرودینامیک فعال خودرو تقریباً وجود ندارد اما خب خودروهای معدودی می‌توانند با سرعت یک آونتادور SVJ فوق‌العاده برابری کنند.

گیربکس پدل شیفتردار این خودرو دارای یک کلاچ بوده و در رانندگی نرمال تعویض‌های عجیب و نه چندان جالبی را می‌بینیم که بر سن بالای آونتادور اشاره می‌کند. البته در رانندگی سریع‌تر تعویض‌های سریع و قابل قبولی انجام می‌شود هرچند به نظر می‌رسد مشتریان لامبورگینی همین خشونت و بی‌رحمی را دوست دارند.

اما ستاره‌ی این نمایش پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری است که غرش‌های فوق‌العاده‌ی آن به هیچ خودروی دیگری شباهت نداشته و راننده را به وجد می‌آورد.

ما این فرصت را داشتیم تا با آونتادور SVJ به دل پیست استوریل بزنیم. سطح پیست چسبندگی کمی داشت اما با این وجود هم خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک عمل می‌کرد و تعویض خطوط آن در پیچ‌ها به خوبی صورت می‌گرفت.

ترمزهای کربن سرامیک نیز بسیار قدرتمند بوده و خب درباره تعویض‌های گیربکس باید گفت شما سبک رانندگی خود را با آن تنظیم کرده و به طرز عمل آن عادت خواهید کرد. شایان ذکر است ترکیب لاستیک‌های تروفئو R و یک پیست مسابقه‌ی خشک می‌تواند لپ تایم‌های این خودرو را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد.

این توانایی‌های لامبورگینی در استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است که باعث شده آونتادور تیز و سریع بتواند بهترین لپ تایم‌ها را ثبت نماید. آونتادور SVJ این مأموریت را به خوبی انجام داده و درعین‌حال همچنان کاراکتر منحصربه‌فرد یک سوپرکار واقعی ایتالیایی را حفظ کرده است.

لامبورگینی اونتادور SVJ در یک نگاه

پیشرانه : ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری
قدرت و گشتاور : ۷۶۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ : ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت : بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس : ۷ سرعته اتوماتیک چهارچرخ متحرک
مصرف سوخت : ۱۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر




مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//