بررسی تخصصی و کامل مرسدس بنز S کلاس ۲۰۱۹

۱۳۹۷/۰۸/۲۴      ۱۲۴۹

نکات مثبت :
۱) طراحی فوق العاده جذاب و لوکس
۲) طراحی داخلی بسیار دل نشین
۳) حس ناب رانندگی و آرامش

نکات منفی :
۱) نبود بعضی از تکنولوژی های روز که در برخی رقبا وجود دارد
۲) تعداد محدود پیشرانه های ارائه شده
۳)سامانه ی اطلاعات و سرگرمی به اندازه رقبا راحت نیست

میزان مصرف سوخت : ۸ الی ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

میزان آلایندگی : ۳۲۵-۱۵۳ g/km

مرسدس بنز کلاس S سالیان سال است که یکی از لوکس ترین خودرو های بازار محصوب می شود و از نقاط کلیدی آن کابین فوق لوکس و آرامش بخش آن است که در حین رانندگی حس امنیت و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. اما در مدل های اخیر میزان تکنولوژی های بکار رفته در نسخه های مختلف آن به اندازه رقبا نبوده و از این حیث مقداری نا امید کننده است.

اس کلاس بیش از ۴۰ سال است که پا به عرصه وجود گذاشته است و نسخه ی مورد بحث امروز ما ششمین نسل از این خودروی دوست داشتنی است. این مدل در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار به همگان معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ آپدیتی برای قسمت های مختلف آن ارائه شد که شامل سامانه ی جدید اطلاعات و سرگرمی ، LED هدلایت های جدید و یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی می شد.

از جمله رقبای اس کلاس می توان به آئودی A۸ اشاره کرد که طی سالیان اخیر توانسته فاصله ی خود با رقبا را کم کند و در بسیاری از زمینه ها حتی از آن ها بالا تر باشد .
آئودی A۸ در زمینه های تکولوژیک بسیار پیشرفت کرده و حالا امکاناتی را ارائه می کند که مرسدس اس کلاس ۲۰۱۹ نیز آنها را ندارد.
داخل کابین آئودی A۸ حس بهتری را نسبت به اس کلاس القا می کند و متریال به کار رفته در این خودرو بسیار با کیفیت و دل نشین است . در کنار آن اس کلاس نیز طراحی داخلی بسیار شیک و جذابی دارد که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد. تنظیمات صندلی ها و آپشن های راحتی در اس کلاس به قدری زیاد است که سعی شده تا همه ی افراد با تمامی سلایق را پوشش دهد.
در نمونه های با فاصله طولی بیشتر ردیف عقب خودرو فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و از این حیث یکی از بهترین ها در کلاس خود محسوب می شود.
حتی اگر ۳ نفر نیز قصد داشته باشند در ردیف عقبی خودرو بنشینند باز هم فضای کافی و راحتی ذکر شده وجود خواهد داشت.
درب های عقبی این خودرو به اندازه ای بزرگ هستند که نصب و برداشت صندلی کودک نیز به راحتی انجام میگیرد.

درون کابین خودرو قسمت های بسیاری برای قرار دادن وسائل اضافی سرنشینان وجود دارد و به لطف همین فضا های تعبیه شده در اکثر مواقع کابین خودرو بسیار تمیز و مرتب به نظر می رسد.
صندوق عقب اس کلاس نیز فضایی مشابه بی ام و سری ۷ ارائه می کند و بزرگتر از آئودی A۸ .


البته نکات منفی نیز در این خودرو مشاهده می شود و همانطور که در ابتدا ذکر شد سامانه اطلاعات و سرگرمی آن به اندازه ی آئودی A۸ راحت نیست . در آئودی تمامی المان ها به صورتی مناسب تفکیک شده اند و در حین رانندگی کار با آنها بسیار آسان است . این مورد در سری ۷ نیز بسیار بهتر از اس کلاس است و سیستم iDrive بی ام و بسیار راحتتر و دلنشین تر از اس کلاس عمل می کند. البته شایان ذکر است که اپل کارپلی و اندروید اتو نیز توسط سامانه اطلاعات و سرگرمی ارائه شده است.


در نمای بیرونی خودرو ، اس کلاس بسیار شبیه به برادر کوچکتر خود یعنی E کلاس است اما اگر کمی بیشتر دقت کنید کیفیت متریال بکار رفته در اس کلاس درخشش خود را به شما نشان خواهد داد و از این طریق می توان پی به نوع کلاس خودرو ببریم.

چندین پیشرانه ی پرقدرت برای این خودرو ارائه شده است، اما از جمله پرفروش ترین ‌انها همان نسخه پایه یعنی S۳۵۰d است که یک موتور ۳ لیتری دیزلی را ارائه می دهد. این پیشرانه توانایی تولید ۲۸۶ اسب بخار قدرت را دارد و به نظر می رسد این قدرت برای اتوبان ها و رانندگی به صرفه اطراف شهر مناسب باشد.

هرکدام از مدل های اس کلاس را انتخاب کنید ، چیزی که مسلم است رانندگی همراه با آرامش و دلنشین آن را خواهید داشت و همه مدل ها با گیبرکس ۹ سرعته و سیستم تعلیق تطبیقی ارائه خواهند شد. در کنار این موارد می توانید سامانه دستیار راننده را نیز سفارش دهید که در اتوبان ها و ترافیک های شدید شهری بسیار کمک کننده خواهند بود.

نمای داخلی

مرسدس بنز اس کلاس یکی از جذاب ترین طراحی های تاریخ صنعت خودرو سازی را داد و حس لوکس بودن را به میزان بسیار بالایی به سرنشینان القا می کند. متریال استفاده شده حس بهتری نسبت به سری ۷ را به سرنشینان القا می کند .

زیر صفحه نمایش دکمه هایی برای تنظیمات مختلف وجود دارد که به اعتقاد ما در مدل های ارزان تری همچون E کلاس بسیار هم جذاب است اما در یک سدان فول سایز لوکس با توجه به طراحی های جدید رقبا کمی سطح پایین جلوه میکند و این مورد زمانی که به داخل کابین آئودی A۸ نگاه می کنید بیشتر آزار دهنده می شود.

کیلومتر شمار اس کلاس سالهاست که به صورت دیجیتالی ارائه می شود و دیگر خبری از نمونه ی آنالوگ عقربه ای نیست اما در مورد عملکرد آن باید بگوییم کند تر از نمونه ی مشابه در سری ۷ و آئودی A۸ است . همچنین بی ام و قابلیت تنظیمات مختلف را برای این قسمت ارائه کرده است و آئودی نیز در بخش بسیار با کیفیت عمل کرده است و صفحه نمایش استفاده شده در A۸ از رزولوشن بسیار بالایی بر خوردار است.

این رویه در صندلی های عقبی نیز وجود دارد ، چراکه هر دوی بی ام و و آئودی در صندلی های عقبی تبلتی برای تنظیمات قسمت های مختلف ارائه کرده اند که از جای قرار گرفته برداشته می شود و قابلیت پرتابل دارد اما اس کلاس از شیوه سنتی دکمه های فیزیکی برای این امور استفاده می کند.

سامانه اطلاعات و سرگرمی
تمامی مدل های اس کلاس با دو صفحه نمایش عرضه می گردند . یکی برای نمایش کیلومتر شمار و دیگری سامانه اطلاعات و سرگرمی . این صفحه نمایش تا وسط داشبورد آمده است و بسیار بزرگ و کارآمد جلوه می کند و از طریق آن می توان سامانه GPS پخش موزیک و دیگر تنظیمات خودرو را تحت کنترل داشت.

تنظیمات حرارتی و برودتی همانطور که قبلا نیز اشاره شد به صورت دکمه ای و قدیمی ارائه شده اند و در مقایسه با رقبا کمی از رده خارج به نظر می رسند اما به عنوان مثال برای تنظیم گرمای صندلی ها دیگر نیازی نیست تا چشم از جاده بردارید و انها را در منو های مختلف صفحه نمایش پیدا کنید.

سیستم ناوبری جغرافیایی نیز به خوبی عمل می کند و هنگامی که با صفحه نمایش بزرگ استفاده شده در این مدل مچ می شود تجربه ی دلنشینی از مسیریابی را ارائه می کند .

همچنین می توانید تلفن همراه خود را به آن متصل کنید تا سیستم GPS را از روی گوشی خود فعال کنید .


اما یکی از جذاب ترین بخش های هر خودرویی سیستم صوتی آن است . اس کلاس از سیستم صوتی برمستر بهره می برد که کیفیت فوق العاده ای را ارائه می کند. همچنین می توانید پیکیج ۱۱۳۰ پوندی را برای ۱۳ بلندگو و آمپیلی فایر ۹ کاناله سفارش دهید البته در کنار این مورد پکیج ۵ هزار پوندی نیز وجود دارد که سیستم صوتی خودرو را به ۲۴ بلندگو ارتقا می دهد و سالن کنسرت موسیقی را به درون خودرو می آورد.


فضای کابین سرنشینان

تعداد محدودی از خودرو فضایی مشابه S کلاس را برای سرنشینان عقب فراهم می کنند و S کلاس از این حیث تقریبا بی نظیر است. اما جالب است بدانید حتی در این خودرو نیز برای گرم کن صندلی عقب باید مبلغی را اضافه پرداخت کنید و این موضوع کمی دلسرد کننده است.

اس کلاس تنها در نمای بیرونی بزرگ به نظر نمی رسد بلکه در بخش درونی خودرو نیز فضای بسیاری وجود دارد و هم برای پا ها و هم برای سر فواصل بسیاری در نظر گرفته شده است . اگر قصد سوار کردن ۳ نفر در ردیف عقبی را داشته باشید شخصی که در قسمت وسطی می نشیند راحتی دو نفر دیگر را نخواد داشت اما صندلی آن به اندازه ی کافی نرم بوده و البته ناگفته نماند که از این منظر بهتر از سری ۷ عمل کرده و فضای برای نفر وسطی بیشتر از حالت مشابه در سری ۷ است.


تجربه ی رانندگی

سیستم تعلیق بادی تطبیقی به صورت استاندارد در تمامی مدل های این سدان لوکس وجود دارد و این سیستم به راحتی از پس پستی و بلندی های جاده بر می آید و حس آرامش را بیش از پیش به سرنشینان خودرو ارائه می کند . در مقام مقایسه اس کلاس راحتی بیشتر نسبت به رقیب خود یعنی بی ام و سری ۷ دارد و بیرون از شهر در جاده های پر پیچ و خم و با پستی و بلندی زیاد این موضوع را اثبات کرد.
از طرف دیگر سیستم مجیک بادی کنترل مرسدس وجود دارد که با دوربین های تعبیه شده می تواند سطح جاده ها اسکن کند و میزان سفتی و نرمی فنربندی خودرو را بر اساس ناهمواری های جاده تطبیق دهد . البته این آپشن به صورت جداگانه ارائه می شود و به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب نیست. اگرچه داخل کابین خودرو در هنگام حرکت بی صدایی و آرامش درون کابین آئودی A۸ را ندارد اما هنوز هم یکی از بی صدا ترین و آرام ترین خودرو های بازار به حساب می آید.
صدای لاستیک های خودرو بر روی سطح جاده به هیچ وجه درون کابین شنیده نمی شوند و به لطف فنر های بادی استفاده شده عبور از پستی و بلندی های جاده با کمترین میزان صدا امکان پذیر است و تنها در سرعت های بالا در اتوبان کمی صدای باد شنیده می شود که البته هم طبیعی است و ابدا آزاردهنده نیست.

دید خودرو نسب به زوایای مختلف بسیار مناسب بوده و تمامی زاویه های کور توسط دوربین ها و سنسور ها پوشش داده شده اند . به عنوان مثال دوربین ۳۶۰ موجود عملکرد بسیار خوبی را در شرایط خاص ارائه می کند .همچنین ترمز اضطراری در مواقعی که مانع جلوی خودرو قرار بگیرد نیز از جمله امکانات دیگر اس کلاس جدید محسوب می شود.


پیشرانه

مدل پایه اس کلاس با پیشرانه ی ۳ لیتری ۶ سیلندر دارد که به صورت بنزینی و دیزلی ارائه می گردد. در نسخه ی پایه یعنی S۳۵۰d که موتور دیزلی دارد شتاب خودرو برابر با ۶ ثانیه خواهد بود و این مدل تناسبی بین رانندگی پر شتاب و اقتصادی بودن مصرف سوخت را رعایت کرده است . البته ایگر این میزان شما را قانع نمی کند نسخه ی قوی تر یعنی S۴۰۰d نیز وجود خواهد داشت که شتاب ۰-۱۰۰ خودرو را به ۵.۴ ثانیه می رساند و البته مصرف سوخت نیز افزایش پیدا می کند .

در کنار این دو مدل S۵۶۰e قرار دارد که نمونه ی پلاگین هیبریدی از اس کلاس بشمار می رود این مدل از پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی که قادر به تولید ۳۶۷ اسب بخار است بهره می برد و در کنار آن موتور الکتریکی قرار دارد که می تواند ۱۲۰ اسب بخار را به قدرت خودروی شما بیافزاید . در حالت استاندارد این موتور الکتریکی می تواند ۳۰ مایل را بدون دخالت پیشرانه ی بنزینی طی کند و برای شارژ آن از ۱۰ ٪ تا ۱۰۰٪ به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج است.

اگر باز هم پیشرانه های معرفی شده شما را قانع نمی کند به سراغ نسخه ی S۴۵۰ و S۵۰۰ بروید چراکه این نسخه های به ترتیب شتاب هایی برابر با ۵.۱ ثانیه و ۴.۸ ثانیه دارند و برای یک سدان لوکس فول سایز اعداد قابل توجه و درخوری به شمار می روند .

تمامی نسخه ها به صورت استاندارد با گیربکس ۹ سرعته ارائه می شوند و این گیربکس استفاده شده به اندازه ای نرم عمل می کند که حتی در شتاب گیری های بسیار سریع هم تغییر دنده ها را احساس نمی کنید .

نتیجه گیری نهایی

در بین سدان های لوکس بازار S کلاس یکی از بهترین ها و قدیمی ترین هاست . این خودرو در نسخه ۲۰۱۹ خود بسیار جذاب است و لذت رانندگی آن بسیار بالاست .
حس آرامش در حین رانندگی در کابین آن به شدت به سرنشینان القا می شود و تقریبا کم و کاستی در آن دیده نمی شود.
درون کابین آن بسیار جذاب است و حس با کیفیت بودن متریال استفاده شده را با راننده و سرنشینان منتقل می کند.
اما در مقایسه با رقبایش یعنی آئودی A۸ و بی ام و سری ۷ ، این خودرو در سطح تکنولوژیک پایین تری قرار می گیرد و باید منتظر باشیم تا کمپانی بزرگ مرسدس بنز با آپدیتی جدید و یا نسلی جدید در سال های آینده تکنولوژی های بکار رفته در داخل کابین خودرو را نیز ارتقا دهند.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//