هایپرکار SSC تواتارا

۱۳۹۷/۱۰/۱۵      ۲۹۲۲

هایپرکار جدید SSC تواتارا هنوز هم برای رسیدن به خط تولید باید از موانعی عبور کند اما سازندهٔ آمریکایی همچنان به نمایش آن در مکان‌های مختلف ادامه می‌دهد. طراحی ظاهری نسخهٔ تولیدی تواتارا تقریبا با نسخهٔ مفهومی 2011 یکسان است. در بدنه خودرو از فیبر کربنی صیقلی استفاده شده که ضریب آئرودینامیک 0.28 را برای خودرو فراهم می‌کند. به گفته شرکت  SSC، ضریب آئرودینامیک این خودرو به میزان قابل‌توجهی کمتر از رقبای آن است بوگاتی شیرون با ضریب آئرودینامیک 0.36، کوئنیگ‌زگ آگرا با ضریب آئرودینامیک 0.33 و هنسی ونوم F5 با ضریب آئرودینامیک 0.33 پشت سر این خودرو قرار می‌گیرند.
 
 
طول، عرض و ارتفاع خودروی تواتارا به ترتیب 4.43 متر، 1.99 متر و 1.09 متر است و فاصله محوری آن نیز 2.67 متر اعلام شده است. وزن این هایپرکار به دلیل استفاده از فیبر کربن تنها 1247 کیلوگرم است. جالب‌تر آنکه رینگ‌های 20 اینچی خودرو نیز از فیبر کربنی ساخته شده‌اند. لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ با سایز 245 در جلو و 345 در عقب این رینگ‌‌ها را در خود جای داده‌اند.
 
 
شرکت SSC برای اولین بار این هایپرکار را با ادعاهای عملکردی جسورانه در فستیوال پبل بیچ سال 2011 معرفی کرد اما مشکلات مالی مانع از ادامهٔ توسعهٔ این خودرو شد و به نظر می‌رسید این پروژه کلاً کنار گذاشته شده است. ولی SSC با رونمایی از یک پروتوتایپ پیش‌تولید از تواتارا در فستیوال پبل بیچ در ماه آگوست سال گذشته همه را شگفت‌زده کرد و تأیید نمود این هایپرکار پس از بیش از هفت سال، سرانجام به تولید خواهد رسید.
 
 
حال به‌تازگی ویدئویی از این هایپرکار آمریکایی منتشر شده که نگاه نزدیکی به آن داشته و جزئیات بیشتری از آن‌را نشان می‌دهد. با اینکه از زمان طراحی تواتارا بیش از هفت سال می‌گذرد اما این ماشین هنوز هم بیشتر شبیه به یک سفینهٔ فضایی به نظر می‌رسد تا خودرویی تولیدی. طی سال‌های اخیر، شرکت‌های زیادی مثل بوگاتی، کوئنیگ‌زگ و هنسی اقدام به ساخت هایپرکارهای میلیون دلاری کرده و داعیهٔ شکستن رکورد سرعت را داشته‌اند و حالا SSC هم به آن‌ها ملحق شده است.
 
 
به گفتهٔ SSC، این هایپرکار به یک پیشرانهٔ 5.9 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که می‌تواند هم با بنزین و هم با سوخت زیستی E85 (این سوخت با مخلوط 85 درصد الکل سوختی که از ذرت گرفته می‌شود با بنزین تولید می‌گردد) کار کند. این موتور هنگام کار با بنزین با اکتان 91 قدرتی برابر با 1350 اسب بخار تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این عدد به 1750 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. SSC ادعا کرده که این قدرت به همراه طراحی آئرودینامیک تواتارا، امکان رسیدن به سرعتی بیش از 480 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//