بررسی پورشه ۹۱۱ جدید

۱۳۹۷/۱۱/۰۷      ۲۰۷۵

 
پورشه ۹۱۱ اولین خودروی اسپرت دنیا است. این خودرو دارای طراحی شناخته شده می‌باشد و موتور آن در عقب خودرو قرار می‌گیرد. ۹۱۱ براساس طرح‌هایی ساخته شد که فردیناند الکساندر پورشه، نوه بنیانگذار کارخانه پورشه، در دهه پنجاه میلادی کشیده بود.از زمان معرفی این خودرو در سال ۱۹۶۳، تا کنون 8 نسل از این خودرو ساخته شده است. با وجود تغییرات زیاد فنی، ساختار و ظاهر خودرو تا حد زیادی حفظ شده است.
 
 
شاید کد داخلی نسل جدید پورشه 911 با تغییر یک عدد از 991 به 992 تبدیل شده اما اشتباه نکنید! هشتمین نسل این خودروی اسطوره‌ای خودرویی تقریباً جدید است.نسل جدید پورشه 911 از بدنه‌ی کاملاً جدید آلومینیومی سود برده و دارای کابین و گیربکس 8 سرعته جدید PDK است؛ و اگرچه پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت توئین توربوی آن حجم مشابه نسل پیشین را دارد اما کاملاً بازنگری شده و نتیجه‌ی آن افزایش 30 اسب بخاری قدرت و رسیدن به خروجی 444 اسب بخار است.
 
 
سورپرایز این است که با اینکه بدنه‌ی خودرو چند کیلویی سبک‌تر از نسل قبل بوده و همه‌چیز تقریباً جدید است اما 992 جدید 50 کیلوگرم سنگین‌تر از نسل قبلی می‌باشد. پورشه می‌گوید چند دلیل برای این کار وجود دارد. اولین دلیل اینکه 911 جدید پاک‌تر بوده و سیستم اگزوز آن به فیلتر ذرات بنزین مجهز است که 15 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند.دوم اینکه نسبت اضافه‌ی دنده هشت گیربکس PDK باعث افزایش وزن شده و سپس به رینگ‌های بزرگ‌تر در عقب می‌رسیم که کمی بر وزن خودرو افزوده است؛ اما علیرغم تمامی این موارد، افزایش قدرت پیشرانه تضمین کننده‌ی بهبود نسبت قدرت به وزن می‌باشد.با این خودرو سری به پیست هاکنهایم در آلمان زدیم و آنجا فهمیدیم که نسل جدید 911 خودرویی سبک‌تر و تیزتر از نسل قبل است؛ و از هر زاویه‌ای که به آن بنگرید خودروی اسپورتی را خواهید دید که محصول همیشگی پورشه است.
 
 
برخی جزئیات همچون دستگیره‌های درب پاپ آپ و نوشته‌ی سه‌بعدی سوشی مانند پورشه در بخش عقب جالب به نظر می‌رسند و البته پلاستیک مشکی زیادی در آپرون عقب دیده می‌شود اما در کل 911 خودرویی زیباست.برای اولین بار رینگ‌های جلو و عقب 911 ابعاد متفاوتی داشته و البته به آسانی می‌توان این حقیقت را فراموش کرد. این رینگ‌ها در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند. دامپرهای تطبیقی کاملاً بازنگری شده با تنظیمات نرم‌تر، فاصله‌ی بیشتر بین چرخ‌های روبرویی و… باعث می‌شوند 911 جدید سواری متفاوتی در مقایسه با تمامی نسل‌های پیشین داشته باشد و البته از این موضوع تعجب خواهید کرد.کابین کاملاً جدید 911 هم آشنا به نظر می‌رسد اما تنها در نگاه اول این‌گونه خواهد بود. تنها آمپر آنالوگ پیش روی راننده مربوط به آمپر مرکزی است که توسط صفحات نمایش TFT احاطه شده است. باقی بخش‌ها تحت تسلط صفحه لمسی مرکزی قرار دارد. اگرچه با استفاده از این صفحه‌نمایش تمامی دکمه‌های فیزیکی حذف نشده‌اند اما فضای مدرنی وجود دارد. این خودرو سیستم ورود و استارت بدون کلید هم دارد اما خب کارکرد آن در مقایسه با دکمه‌های استارتر موجود در خودروهای ب ام و یا جگوار متفاوت است.
 
 
کابین فضای جذابی است و احساس حضور در یک خودروی 93110 پوندی را کاملاً تداعی می‌کند. البته پورشه در آینده مدل‌های گران‌تری همچون GTS، توربو و حتی هیبریدی را هم معرفی خواهد کرد.ما در تست از خودروی دیفرانسیل عقب کررا S و همچنین نمونه‌ی چهار چرخ محرک کررا 4S استفاده کرده‌ایم. این خودروها شبیه هم هستند اما تفاوت آن‌ها به تعداد چرخ‌های دریافت کننده‌ی نیرو مربوط می‌شود و اگرچه ما اکثراً در پیست حضور داشتیم اما چند دور آرام را نیز زدیم تا آرامش داخل کابین و احساس خودرو در جاده را نیز ارزیابی نماییم.اولین خبر خوب اینکه با وجود سیستم اگزوز سفارشی، پیشرانه کاراکتر و صدای جذابی دارد و این علیرغم وجود فیلتر ذراتی است که کمی از صدای پیشرانه را می‌رباید. موضوع بهتر اینکه فرمان 91 جدید فوق‌العاده است. این فرمان سریع‌تر بوده و بسیار مستقیم و خونسرد است. سواری خودرو عالی و پایدار بوده و پیشرانه نیز به سرعت دور می‌گیرد. تعویض‌های گیربکس نیز نرم و روان می‌باشد.
 
 
پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی پورشه به‌طور گسترده‌ای بازنگری شده و دارای توربوهای بزرگ‌تر، منیفولد جذب متفاوت، انژکتورهای سوخت جدید و سیستم خنک‌کنندگی به‌روز است. در دل 911 جدید اینترکولرهای بزرگ‌تر بکار رفته است.نسبت‌های دنده هم‌اکنون به‌صورت کوتاه‌تر آغاز شده و با نسبت‌های بلندتری پایان می‌یابند. پورشه می‌گوید نسل جدید 911 در بحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 0.4 ثانیه سریع‌تر از نسل قبل است. کررا S این وظیفه را در 3.7 ثانیه به سرانجام می‌رساند درحالی‌که شتاب مدل 4S برابر با 3.6 ثانیه است. نسل جدید این خودرو در پیست نوربرگ رینگ 5 ثانیه سریع‌تر بوده و یک دور جهنم سبز را در 7 دقیقه و 25 ثانیه طی می‌کند.
 
 
هر دو خودروی حاضر در این تست از آپشن های کامل شاسی همچون کنترل شاسی دینامیک پورشه، مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه و با کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و دسته‌موتورهای فعال برخوردار بودند.پیست‌های مسابقه معمولاً باعث می‌شوند احساس کندی خودروهای جاده‌ای به راننده دست بدهد اما نسل جدید 911 واقعاً سریع است. صدای تولیدی پیشرانه باعث تشویق راننده به سریع رفتن می‌شود و تعویض‌های گیربکس نیز در زمان تخت گاز هیجان فوق‌العاده‌ای دارد.تمامی مدل‌های 911 در پیست احساس فوق‌العاده‌ای دارند اما چسبندگی و پایداری و اعتمادبه‌نفس 992 برجسته است. دیگر جنبه‌های این خودرو نیز متمایز است. ارتباط و احساس فرمان همچنان فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و صندلی‌ها نیز همچون همیشه راحت بوده و حمایت فوق‌العاده‌ای از بدن به عمل می‌آورند. ترمزها نیز پرقدرت عمل کرده و نه تنها این عملکرد به خاطر متریال سرامیک کربنی است بلکه به پدال کامپوزیتی جدیدی مربوط می‌شود که محکم‌تر بوده و کنترل و احساس بهتری دارد. خودروهای مجهز به ترمزهای فولادی عادی نیز باید از این مزیت برخوردار باشند.در کل شاهد افزایش تمرکز پورشه 911 جدید و بهبود حالت‌های رانندگی این خودرو هستیم. ما چند دوری در پیست زدیم و تحت تأثیر چسبندگی و پایداری خودرو قرار گرفتیم.
 
 
با خاموش بودن سیستم کنترل کشش و دیگر سیستم‌های کمک‌راننده، هر دو مدل کررا S و 4S آن روی سکه را نشان خواهد داد. اگرچه آرزو داشتیم که بررسی این خودرو طولانی‌تر باشد اما در آینده‌ای نزدیک شاهد تست کامل جاده‌ای نسل جدید 911 خواهیم بود.ما هنوز به‌صورت کامل اقدام به بررسی جاده‌ای نسل 992 پورشه 911 نکرده‌ایم اما تمامی نشانه‌ها خبر از تولید خودروی بهتری می‌دهند. این خودرو سواری جذاب‌تری داشته و از فرمان و ترمز فوق‌العاده‌ای سود می‌برد. چسبندگی و پایداری خودرو نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. برخی جزئیات طراحی 911 جدید جالب هستند اما همچنان وفاداری خود به نسل‌های پیشین را نشان می‌دهد.
 
 
 
مشخصات پورشه 911 کررا S

قیمت: 93110 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/530 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//