معرفی نسخه‌های شاسی کابین دوج رم HD در نمایشگاه شیکاگو

۱۳۹۷/۱۱/۲۲      ۱۳۸۲

داج (Dodge) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۰ توسط جان فرانسیس داج و هوراس الجین داج تأسیس شد. این شرکت امروزه از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی کرایسلر به‌شمار می‌آید.شرکت داج هم‌اکنون تولیدکننده خودروهای مینی‌ون و اس‌یووی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آبرن هیلز، میشیگان قرار دارد. پس از خریداری شرکت کرایسلر، توسط شرکت فیات، داج نیز به فیات واگذار گردید و در حال حاضر توسط گروه فیات کرایسلر، مدیریت می‌شود.
 
 
دوج پس از معرفی نسل جدید مدل‌های رم 2500 و 3500 هوی دیوتی، حالا در نمایشگاه شیکاگو پرده‌ها را از مدل‌های شاسی کابین (Chassis Cab) این پیکاپ نیز کنار زده است. این نسخه با ظرفیت بکسل 15,975 کیلوگرم، بیشترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را دارد و می‌تواند تا 5,675 کیلوگرم بار را هم روی شاسی حمل کند. مجموع وزن ناخالص این تراک‌ها نیز به 19,500 کیلوگرم می‌رسد.
 
 
 
رم شاسی کابین 2019 در سه نسخهٔ 3500، 4500 و 5500 عرضه می‌شود که به ترتیب در کلاس‌های 3، 4 و 5 تراک‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند. این تراک‌ها همگی به نسخهٔ تجدیدنظر شده‌ای از پیشرانهٔ 6.7 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز مجهز شده‌اند که 360 اسب بخار قدرت و 1083 نیوتن متر گشتاور داشته و توانایی‌های تراک‌های شاسی کابین رم را ارتقاء داده است. به گفتهٔ دوج، این پیشرانه بیشترین گشتاور را در کلاس 4 و 5 تراک‌ها دارد.
 
 
یکی از مهم‌ترین تغییرات این پیشرانهٔ دیزلی، ساخت بلوک آن از آهن گرافیتی فشرده است که موجب افزایش استحکام و کاهش ارتعاشات می‌شود. علاوه بر این، کاهش وزن 27 کیلوگرمی نسبت به پیشرانهٔ نسل قبلی هم یکی دیگر از مزیت‌های این تغییر است. دیگر اصلاحاتی که در این موتور دیزلی انجام گرفته نیز شامل سوپاپ‌های اگزوز جدید، پمپ روغن جدید و پمپ آب با هوزینگ سبک‌وزن آلومینیومی می‌شود.
 
 
البته این پیشرانهٔ دیزلی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و رم شاسی کابین به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی بنزینی مجهز است. این موتور در مدل 3500 قدرتی برابر با 410 اسب بخار و گشتاوری معادل 580 نیوتن متر تولید می‌کند اما در مدل‌های 4500 و 5500 قدرت آن به 370 اسب بخار کاهش میابد. در مدل 3500 همچنین پیشرانهٔ بنزینی به تکنولوژی صرفه‌جویی سوخت مجهز است که به‌منظور کاهش مصرف سوخت تعدادی از سیلندرها را غیرفعال می‌کند.
 
 
انتقال نیروی موتورها در مدل 3500 به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که اولین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد در این کلاس محسوب می‌شود. برای این مدل همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن به همراه محور توان‌دهی هم قابل سفارش است. (محور توان‌دهی یا PTO قسمتی در تراکتورها یا کامیون‌ها است که با استفاده از نیروی پیشرانه، امکان اتصال و استفاده از دستگاه‌های جانبی مثل میکسر بتن، پمپ وکیوم و… را فراهم می‌کند). مدل‌های 4500 و 5500 اما به‌صورت استاندارد به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.
 
 
مدل‌های شاسی کابین رم 2019 در کابین و طراحی با نسل جدید پیکاپ‌های رم 2500HD و 3500HD مشترک هستند و با چهار طرح جلوپنجرهٔ مختلف، سه ترکیب مختلف لامپ‌های چراغ‌های جلو و کاپوت آلومینیومی به بازار عرضه خواهند شد. این نسخه‌های شاسی کابین در داخل نیز تکنولوژی‌های هوشمندانه، کیفیت ساخت بهتر و ویژگی‌های جذاب رم 1500 جدید را قرض گرفته‌اند که برجسته‌ترین آن‌ها، صفحه‌نمایش 12 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect است. همچنین رم شاسی کابین 2019 تنها تراک این کلاس محسوب می‌شود که کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و ترمز تریلر را به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌کند.
 
 
 
نسل جدید تراک‌های شاسی کابین رم با چهار طول شاسی مختلف از 1.5 متر تا 3 متر (طول از پشت کابین تا محور عقب) و چهار تیپ گوناگون شامل Tradesman، SLT، Laramie و Limited به بازار عرضه خواهند شد. این تراک‌های جدید در کارخانهٔ ساخت تراک کرایسلر در مکزیک تولید شده و از سه‌ماههٔ دوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. قیمت مدل‌های مختلف این تراک‌های شاسی کابین نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.
 

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//