معرفی ب‌ام‌و سری ۷ فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه دیترویت

۱۳۹۷/۱۰/۲۷      ۲۶۸۲

روز گذشته، مدل ۲۰۲۰ و فیس‌لیفت بزرگ‌ترین سدان بی‌ام‌و رونمایی شد. همان‌طور که از تصاویر شخص است، سری 7 مدل ۲۰۲۰ به خانواده‌ی جدید محصولات بی‌ام‌و با جلوپنجره‌ی بزرگ می‌پیوندد.  بزرگ‌ترین و بحث‌برانگیز تغییر ظاهری سری 7 جدید اما جلوپنجرهٔ کرومی بسیار بزرگ آن است که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.این جلوپنجرهٔ کلیوی شکل نسبت به پیش از فیس‌لیفت 40 درصد بزرگ‌تر شده و دورتادور آن‌هم تریم کرومی یک‌تکه کار شده است. با وجود این جلوپنجره، ارتفاع دماغهٔ سری 7 پنج سانتیمتر بیشتر شده است. این جلوپنجرهٔ جدید با چراغ‌های بازطراحی شده‌ای احاطه شده است که باریک‌تر از قبل بوده و به‌صورت استاندارد به تکنولوژی LED تطبیقی مجهز هستند. در همین حال، چراغ‌های لیزری هم برای سری 7 جدید قابل سفارش است. سپر جدید و گلگیرهای عضلانی‌تر هم از دیگر تغییرات نمای جلویی این ماشین هستند.
 
 
در نمای عقبی، چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که 3.5 سانتیمتر باریک‌تر از قبل شده و با یک نوار بسیار باریک LED که در عرض خودرو کشیده شده به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، در اطراف سر اگزوزها نیز تریم کرومی ضخیم‌تری کار شده است. طی این فیس‌لیفت، طول سری 7 به میزان 2.2 سانتیمتر افزایش پیدا کرده اما عرض و ارتفاع آن تغییری نداشته است. این سدان لوکس همانند قبل در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه می‌شود که دومی با 14 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتر، در عقب کابین فضای بیشتری را ارائه می‌کند.
 
 
کابین لوکس سری 7 به لطف انجام بازنگری‌ها و اصلاحاتی در اطراف گلگیرهای عقب، ستون‌های B و کاور کمربندهای ایمنی عقب، ساکت‌تر از قبل شده است درحالی‌که در پنجره‌های جانبی و عقب هم از شیشه‌های ضخیم‌تری استفاده شده است. علاوه بر این، سری 7 مدل 2020 به غربیلک فرمان جدیدی مجهز شده که از کنترلرهای اصلاح‌شده‌ای برخوردار است.در این سدان پرچم‌دار جدید، صفحه‌نمایش لمسی 10.2 اینچی میانهٔ داشبورد حالا جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ب‌ام‌و را ارائه می‌کند و از دستیار شخصی هوشمند نیز برخوردار است. در همین حال، جدیدترین نسل صفحه آمپرهای دیجیتالی ب‌ام‌و که پیش‌ازاین در مدل‌های سری 8 و X5 دیده بودیم هم در قالب یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سری 7 جدید ارائه شده است. برای سرنشینان عقب نیز دو نمایشگر 10 اینچی فول HD با بلوری پلیر قابل سفارش است.
 
 
در بخش پیشرانه‌ها، ب‌ام‌و در مدل 750i XDrive نسخهٔ بازمهندسی‌شده از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی که پیش‌ازاین در سری 8 ارائه شده بود را جایگزین موتور قبلی کرده است. این پیشرانه 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد که 80 اسب بخار و 100 نیوتن متر بیشتر از قبل است. این نیرو که از طریق سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، 750i را ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
 
 
مدل پلاگین‌هیبریدی 745e هم به‌روزرسانی مهمی را تجربه کرده است زیرا یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید با موتور بنزینی شش سیلندر خطی جایگزین نمونهٔ چهار سیلندر قبلی شده است. این پیشرانهٔ شش سیلندر 280 اسب بخار قدرت دارد که در کنار 113 اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی سیستم را به 395 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. 745e جدید برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و با استفاده از پکیج باطری‌های لیتیوم یون جدید خود می‌تواند بین 54 تا 58 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.
 
 
پیشرانهٔ صدرنشین خانوادهٔ سری 7 یعنی مدل M760Li اما بدون تغییر باقیمانده و هنوز هم از همان نیروگاه 6.6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که فقط فیلتر ذرات بنزین آن بروز شده است. این موتور با 610 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور، سری 7 را ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند.
 
 

 
خریداران اروپایی اما غیر از این سه مدل، می‌توانند نسخه‌های دیزلی را هم انتخاب کنند. سری 7 در سه مدل دیزلی مختلف عرضه می‌شود که همگی به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با تعداد توربوشارژرهای متفاوت مجهز هستند. مدل دیزلی اول یا پایه که 730d نام دارد، از نسخهٔ تک توربوی این موتور با 265 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. مدل دوم با نام 740d، به نسخهٔ توئین توربو با 320 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور مجهز است و نهایتاً در قوی‌ترین عضو خانوادهٔ دیزلی‌های سری 7 یعنی 750d نیز نسخهٔ چهار توربوی این موتور با 400 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود.
 
 
تمامی مدل‌های سری 7 جدید هنوز هم به‌صورت استاندارد به همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی مجهز هستند اما در این گیربکس اصلاحاتی صورت گرفته و حالا تعویض دنده‌ها را نرم‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد. همچنین همهٔ مدل‌های این سدان پرچم‌دار به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز هستند درحالی‌که به‌منظور چابکی و هندلینگ بهتر، امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برای آن وجود دارد. ب‌ام‌و سری 7 مدل 2020 از ماه آوریل امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت مدل‌های مختلف آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.
 
 

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//