رانندگی با پورشه ۷۱۸ باکستر T

۱۳۹۷/۱۲/۲۱      ۱۵۵۷

پورشه باکستر  یک خودروی رودستر موتور وسط است که آن را می‌توان اولین خودروی جاده‌ای پورشه بعد از پورشه ۵۵۰ به حساب آورد که در اصل یک رودستر طراحی شده بود.پورشه 718 باکستر حتی در نسخه‌های پایه‌ی خود نیز یکی از بهترین خودروهای اسپورت روبازی است که می‌تواند خرید اما ژرمن‌ها تنها به این حد قانع نبوده و اقدام به معرفی این نسخه‌ی جدید با نام 718 باکستر T کرده‌اند.قلب آهنین 2 لیتری این خودرو با برخی جزئیات دینامیکی همراه شده تا محصولی متمرکزتر روی راننده تولید شود. این خودرو درست زیر نسخه‌ی قوی‌تر باکستر S قرار می‌گیرد.درست همانند پورشه 911 کررا T سال پیش، این خودروساز از همان روش برای تولید 718 جدید استفاده کرده است. خب این خودرو نسبت به باکستر استاندارد چه مزیت‌هایی دارد؟ مهم‌ترین بخش اضافه شدن شاسی اسپورت PASM کامل پورشه است که ارتفاع خودرو را 20 میلی‌متر پایین آورده است.
 
 
یکی دیگر از ویژگی‌های 718 باکستر T پکیج اسپورت کرونو، سیستم هدایت گشتاور، اگزوز اسپورت و دسته‌موتورهای فعال می‌باشد. رینگ‌های 20 اینچی خاکستری تیره‌ی کررا S نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو بکار رفته‌اند. آینه‌های جانبی تیره‌رنگ و لوگوهای باکستر 718 T و نوارهای جدید در کناره‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های بصری محصول جدید پورشه می‌باشند.دستگیره‌های درب پارچه‌ای که در برخی محصولات پیشین پورشه دیده شده هم در این خودرو وجود داشته و صندلی‌های اسپورت نیز از دیگر ویژگی‌های 718 باکستر T هستند. به منظور افزایش جذابیت این خودرو پکیج‌های رنگی متنوعی وجود دارند که دوخت‌های متضاد را هم شامل می‌شوند. بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی می‌توان از کمربندهای ایمنی رنگی و دوخت‌های جذاب روی صندلی‌ها نیز بهره‌مند شد.
 
 
اگرچه غربیلک فرمان اسپورت چرمی و استاندارد پورشه از نظر ابعاد و فرم خود عالی بوده اما فرمان و اهرم تعویض دنده آلکانترای سفارشی که با قیمت 531 پوند در خودروی حاضر در تست وجود داشتند حالت خاص بیشتری را ایجاد کرده است. سیستم اطلاعات سرگرمی PCM پورشه نیز به خاطر کاهش وزن حذف شده و جای خود را به محفظه‌ای خالی در کنسول مرکزی داده است. البته می‌توان بدون پرداخت پول بیشتر این سیستم را سفارش داد و احتمالاً خریداران هم همین کار را انجام خواهند داد.پورشه 718 باکستر T در دنیای واقعی حدود 8500 پوند تجهیزات بیشتر داشته درحالی‌که خود خودرو 7 هزار پوند گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد است. انتظار می‌رود خریداران این خودرو علاقه‌ی زیادی به گیربکس دستی نشان دهند اما خب با پرداخت 2303 پوند اضافی می‌توان گیربکس دوکلاچه PDK را نیز درخواست داد.
 
 
تغییرات شاسی در روی جاده سریعاً خود را نشان می‌دهند. کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع خودرو به این معنی است که باکستر T احساس بهتری را ایجاد می‌کند. این خودرو در سرعت‌های کم به‌طور قابل‌توجهی سفت بوده هرچند نمی‌توان آن را ناراحت دانست اما خب با افزایش سرعت دامپرهای می‌درخشند. پورشه در هر سرعتی احساس کنترل شده و اعتمادبه‌نفس زیادی را ارائه می‌کند. توازن کلی خودرو همچنان عالی بوده اما خب ورود به پیچ‌ها دقت بیشتری را می‌طلبد. البته سیستم هدایت گشتاوری بکار رفته در این خودرو هیجان زیادی را به ارمغان آورده و خیال راننده را از بابت چسبندگی و کشش راحت می‌کند.یک کلید چرخان روی فرمان نیز برای انتخاب چهار حالت رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی تعبیه شده است. در حالت اسپورت پلاس شاهد جذاب‌ترین وضعیت سواری هستیم و در این حالت اگزوز اسپورت، PASM، دسته‌موتورهای فعال و… بهترین حالت خود را دارند. دامپرها در این حالت سفتی قابل‌توجهی پیدا می‌کنند اما خب از ناهنجاری و ناراحتی فرسنگ‌ها فاصله دارند.
 
 
یکی از معدود چیزهایی که در مقایسه با نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو تغییر نکرده پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 296 اسب بخاری است. اگرچه طرفداران پورشه از این خودروساز به خاطر استفاده از پیشرانه‌ی 4 سیلندر انتقاد کرده‌اند اما این قلب آهنین از نظر پرفورمنس هرگز کم نیاورده است.اما شرمساری واقعی آنجاست که شاهد صدای نه چندان جالب پیشرانه هستید. ولی این را بدانید با فشار بیشتر روی پدال گاز و گرم شدن پیشرانه همان کاراکتر جالب و جذاب پورشه را خواهید دید. اگر دور پیشرانه زیر 2500 باشد بیدار شدن توربوها کمی زمان خواهد برد اما زمانی که بوست لازم رسیدند آتش به پا خواهند کرد. حداکثر گشتاور پیشرانه بین دورهای 2000 تا 4500 در دسترس بوده و با وجود گیربکس دستی شما دنده‌ها را نسبتاً زود تعویض خواهید کرد. اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید می‌توانید دنده‌ها را بیشتر نگه دارید که در این صورت پیشرانه تا دور 7500 خواهد غرید.
 
 
ما همچنین خودروی 718 کیمن T را نیز تست کردیم و اگرچه استحکام بیشتر این کوپه قابل‌ستایش است اما از نظر دینامیکی تقریباً هیچ تفاوتی بین دو خودرو وجود ندارد. البته موضوع جالب اینکه برخی صداهای نه چندان جذاب پیشرانه در نسخه‌ی کیمن بیشتر به چشم می‌خورند. جدای از این موضوع که کیمن T حدود 2 هزار پوند ارزان‌تر از باکستر است باید گفت انتخاب بین این دو خودرو تنها به سلیقه‌ی شخصی بازمی‌گردد.خب 718 باکستر T چگونه خودرویی است؟ این خودرو قطعاً برای ارادی است که خواهان شاسی توانایی هستند زیرا با پرداخت 1800 پوند بیشتر می‌توانید مدل قوی باکستر S مجهز به پیشرانه‌ی 2.5 لیتری را بخرید. اگر به دنبال پیشرانه‌ای بزرگ‌تر باشید این موضوع توجیه‌پذیر است اما از نظر ما مدل T دینامیک واقعی‌تری داشته و انتخاب بهتری برای رانندگان واقعی است.
 
 
پورشه عادت به ارائه‌ی محصولات زیادی در یک خانواده دارد اما 718 باکستر T جدید پیشرانه‌ی 2 لیتری 296 اسبی پایه را با شاسی متمرکز روی راننده ترکیب کرده است. این خودرو برای جلب نظر رانندگان مشتاق طراحی شده و گزینه‌ی مناسبی است.
 
 

مشخصات پورشه 718 باکستر T

  • قیمت:                                                   53006 پوند
  • پیشرانه:                                                4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور:                                         296 اسب بخار/380 نیوتون متر
  • گیربکس:                                               6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت:            5.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت:                                        273 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت:                                       9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//