مرسدس بنز E۳۰۰e ۲۰۱۹

۱۳۹۸/۰۱/۲۲      ۲۱۴۲

اقبال بازار خودروسازی دنیا به خودروهای پاک هر چند برای طبیعت گردان از قبل موجود بود اما کم کم برای افراد مقتصد تر هم این نوع خودروها جذاب تر شده است خودروهایی که مصرف سوخت گاها تا ۱ یا ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم کاهش میابد .مطمئنا مرسدس هم به دنبال سهم خود از این بازار است واین مرسدس بنز E300e هیبریدی جدید، پاسخ اشتوتگارتی‌ها به ب ام و 530e است. خودروی موردبحث ما جایگزین مدل E350e شده اما اجازه ندهید که عدد کوچک‌تر روی صندوق‌عقب شما را گول بزند چرا که مرسدس با تولید این خودرو قول پرفورمنس بهتر و آلایندگی کمتر را داده است.
 
 
قیمت مرسدس E300e از 46735 پوند آغاز می‌شود و مدل‌های AMG Line آن حدود 50 هزار پوند قیمت دارند. اگرچه این قیمت‌گذاری مشابه ب ام و است اما خب 9840 پوند بیشتر از مدل بنزینی E200 می‌باشد. آیا ارزش این‌همه اضافه پرداخت را دارد؟مرسدس E300e جدید همانند مدل قبلی از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی استفاده می‌کند. مجموعه باتری 13.5 کیلوواتی این خودرو نیز در حالت الکتریکی برد حدود 45 کیلومتری خواهد داشت. شارژ باتری با استفاده از شارژر 7.2 کیلوواتی حدود 1.5 ساعت طول خواهد کشید و اگر از شارژر استاندارد استفاده کنید این مدت به 5 ساعت افزایش خواهد یافت.
 
 
اگرچه خود باتری کوچک‌تر از مدل قبلی است اما هنوز هم بخشی از صندوق را به خود اختصاص داده است. محفظه بار 410 لیتری مرسدس E300e مشابه رقیب باواریایی بوده اما کاملاً پشت سر گنجایش 530 لیتری E کلاس استاندارد قرار می‌گیرد. مرسدس همچنین باتری را در بخش جعبه‌ای قرار داده و همین امر باعث شده صندوق شکل عجیبی داشته باشد که این امر با عدم وجود محفظه‌ی مناسب برای کابل‌های شارژ وضعیت بدتری هم پیدا می‌کند.اما بیایید به قدرت 316 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری مجموعه قوای محرکه‌ی مرسدس توجه کنیم که باعث خواهد شد شکل صندوق‌عقب را از یاد ببرید. این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای داشته و بنابراین به اندازه‌ی یک هاچبک اسپورت سریع است. E300e دودهم ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی یعنی E350e می‌باشد.
 
 
البته وزن این خودرو 300 کیلوگرم بیشتر از نسخه‌ی بنزینی E کلاس می‌باشد بنابراین اگرچه قوای محرکه‌ی هیبریدی قدرت و گشتاور بیشتری به ارمغان آورده اما گاهی اوقات احساس کم‌آوردن خودرو را تجربه خواهید کرد. یکی از این موارد را می‌توان در فشار دادن کامل پدال گاز برای معکوس کشیدن حس کرد.وزن بیشتر خودرو را می‌توان در بخش‌های دیگر هم مشاهده کرد. بدنه حرکات بیشتری داشته و خودرو کمی به تغییر جهت رانندگی مقاومت نشان می‌دهد اما خب همه‌ی این‌ها در حد کم تجربه می‌شود و هیچ‌گونه شدتی ندارد.چهار حالت رانندگی وجود دارد و از طرف دیگر هم سیستم ترمز احیا شونده در ترافیک، پیچ‌ها و سربالایی‌ها وارد مدار می‌شود تا تصمیم بگیرد چه زمان و چگونه باتری را شارژ کند. این سیستم کاملاً هوشمند به نظر می‌رسد و پاسخ‌های بی‌وقفه و مناسبی دارد.
 
 
شاید تحت تأثیر مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو قرار بگیرید اما مصرف سوخت کمتر از 1.8 لیتری آن کاملاً خوش‌بینانه بوده زیرا شما مصرف سوخت بسیار بیشتری خواهید داشت. ما در برخی مسیرها مصرف حدود 4 لیتری را مشاهده کردیم اما احتمالاً در مسیرهای بزرگراهی این مصرف کمی کاهش خواهد یافت.آلایندگی 46 گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر باعث می‌شود E300e از نظر مالیات در کلاس بسیار خوبی قرار بگیرد. مالیات مدل E200 دو برابر این نسخه‌ی هیبریدی خواهد بود.
 
 
مرسدس بنز E300e تمامی نقاط قوت و دوست‌داشتنی E کلاس که شامل مواردی همچون آرامش بالای کابین، کابینی زیبا و سواری نرم می‌باشد را حفظ کرده و از هزینه‌های مالیاتی نیز مزیت‌های چشمگیری دارد. اگر اغلب مواقع در سفرهای کوتاه هستید و به شارژرهای الکتریکی دسترسی دارید، هزینه‌های سوخت شما کاملاً کاهش خواهد یافت اما اگر مسافت‌های زیادی را طی می‌کنید شاید نسخه‌ی دیزلی E300d انتخاب بهتری باشد.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//