ارباب حلقه ها و معرفی مدل های لوکس و اسپرت s۶ و s۷

۱۳۹۸/۰۱/۲۳      ۱۶۲۵

بازار فروش خودروها در اروپا به دلیل حضور خودروسازان قدر و تکنولوژی بالا و البته رقابت بی حد و مرز خودروسازان شناخته میشود جایی که اگر دیر بجنبی به خاطرات پیوست خواهی شد . در این بازار پر استرس اگر از تکنولوژی و یا معرفی مدل های بروز از رقیبت عقب ماندی متحمل بدترین ضرر ها خواهی شد لذ آئودی نسل جدید مدل‌های S6 سدان، S6 استیشن و S7 را معرفی کرده است.
 
 
آئودی برای این خودروهای اسپرت دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. در اروپا این ماشین‌ها با یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربودیزل عرضه می‌شوند. این موتور که به‌منظور از بین بردن تأخیر توربو به یک توربوشارژ الکتریکی هم مجهز شده است،350 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو ارسال می‌شود.S6 TDI سدان ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که S6 استیشن و S7 این کار را در 5.1 ثانیه انجام می‌دهند اما حداکثر سرعت هر سه مدل روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هرچند شاید این‌ها ارقام چندان چشمگیری نباشند اما محصولات اسپرت جدید آئودی مصرف سوخت بسیار مناسبی دارند به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر بین 6.2 تا 6.5 لیتر گازوئیل مصرف کرده و بین 164 تا 171 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند.
 
 
در بازارهای دیگری مثل آسیا، خاورمیانه و ایالات‌متحده اما S6 و S7 با یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربوی بنزینی ارائه می‌شوند. این موتور که از مدل RS5 گرفته شده است، 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی فعلاً شتاب این مدل‌ها با پیشرانهٔ بنزینی را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه RS5 با همین موتور ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند، احتمالاً S6 و S7 کمی کُندتر از این خواهند بود.
 
 
 
ازآنجایی‌که S6 و S7 خودروهای اسپرتی هستند، آئودی آن‌ها را به سیستم فرمان کمکی S-specific و سیستم تعلیق اسپرت S مجهز کرده است که می‌تواند ارتفاع خودرو را تا یک سانتیمتر کاهش دهد. برای توقف این خودروها نیز سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های 15.7 اینچی و در جلو و دیسک‌های 13.8 اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.علاوه بر این، برای S6 و S7 آپشن‌های مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود مثل سیستم پویای فرمان گیری چهارچرخ که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا پنج درجه بچرخاند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم موجب افزایش قابلیت مانور دهی خودرو در سرعت‌های پایین و بهبود ثبات در تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا می‌شود. همچنین برای اولین بار امکان سفارش سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم برای این خودروهای اسپرت وجود دارد. این سیستم دارای سه حالت مختلف است.
 
 
 
خریداران می‌توانند برای S6 و S7 ترمزهای سرامیکی را هم سفارش دهند که دیسک‌های بزرگ‌تر 14.6 اینچی را برای عقب به همراه دارد اما تعداد پیستون کالیپرها و اندازهٔ دیسک‌های جلو تفاوتی با ترمزهای معمولی ندارد. البته این تنها مزیت ترمزهای سرامیکی نیست زیرا این سیستم ترمز سفارشی 9 کیلوگرم وزن کمتری هم نسبت به نسخهٔ فولادی دارد.S6 در ظاهر نیز با اسپلیتر آلومینیومی جلو و دیفیوزر منحصربه‌فرد عقب با چهار سر اگزوز، از A6 متمایز شده است. ظاهر S7 اما کمی تهاجمی‌تر بوده و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و رکاب‌های منحصربه‌فرد هم در آن دیده می‌شود. S6 و S7 هردو از جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده، قاب خاص آینه‌ای جانبی و رینگ‌های 20 اینچی استاندارد هم برخوردار هستند.
 
 
 
به‌روزرسانی‌های اسپرت در کابین این دو ماشین هم ادامه پیدا کرده و در اینجا هم دوخت متضاد، تریم آلومینیومی، صفحه آمپر دیجیتالی با تنظیم خاص S و پدال‌های فولاد ضدزنگ ارائه شده است. S6 و S7 به‌صورت استاندارد با صندلی‌های اسپرت آلکانترا عرضه می‌شوند اما خریداران می‌توانند صندلی‌های سفارشی با چرم Valcona را هم انتخاب کنند. علاوه بر این، غربیلک فرمان D شکل و صندلی‌های جلو با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم برای این ماشین‌ها قابل سفارش خواهد بود.هر سه مدل آئودی S6 سدان، S6 استیشن و S7 در تابستان امسال در بازار اروپا عرضه خواهند شد. قیمت S6 سدان در آلمان از 76,500 یورو و قیمت نسخهٔ استیشن آن از 79,000 یورو آغاز می‌شود درحالی‌که S7 قیمتی پایه‌ای برابر با 82,850 یورو دارد.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//