رونمایی از بی ام و سری ۸ گرن کوپه

۱۳۹۸/۰۳/۳۰      ۳۰۱۴

این سگمنت نسبتا جدید تا پیش از سال 2000 چندان مورد توجه قرار نمی گرفت تا اینکه آئودی عملا با بکار گرفتن سبک بدنه کوپه های دو درب برای خودروهای چهار درب سگمنت فست بک را به نوعی ابداع نمود.کمپانی بی ام و در نهایتا پس از انتشار تصاویر جاسوسی گوناگون از نسل سری 8 گرن کوپه رونمایی کرد. این محصول فوق العاده خاص باوارایی در بخش سدان های کوپه و اسپرت آمده تا با خودروهایی نظیر آئودی A7 و پورشه پانامرا به رقابت بپردازدسال 2009 بود که پورشه با رونمایی از پانامرا با همین سبک و سیاق به جنگ آئودی رفت.حالا نوبت بی ام و است که بعد از شکست در پروژه سری 6 گرن کوپه ،سرباز دیگری با نام سری 8 گرن کوپه را به این نبرد اعزام نماید.
 
 
با اتمام آزمون‌های پیش‌تولید، سرانجام نسخه‌ی چهار در از نسل جدید بی‌ام‌و سری 8 معرفی شد. این خودرو، در تلاش است تا وارد رقابت با آئودی A۷ و پورشه پانامرا شود.سدان‌های کوپه و اسپرت، سبک نسبتا جدیدی در طراحی خودرو است که پیش از سال‌های ۲۰۰۰، مورد توجه نبود. می‌توان آئودی را به‌عنوان مهم‌ترین برند پیش‌گام در عرضه‌ی خودروهای فست‌بک دانست که حالتی شبیه به کوپه‌های ۲در را برای سدان‌های خانوادگی فراهم می‌کرد.
 
 
 
پانامرا هم به‌عنوان اولین سدان مدرن پورشه، از سال ۲۰۰۹ توجه بازار جهانی به سمت خودروهای اسپرت ۴در را جلب کرد. حالا، بی‌ام‌و تلاش می‌کند تا پس از خداحافظی با پروژه‌ی ناموفق بی‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه، نسل جدید سری 8 را با بدنه‌ی ۴‌در عرضه کند.کم‌تر از یک سال قبل، بی‌ام‌و سری 8 با بدنه‌ی کوپه‌ ۲در رونمایی شد و خیلی زود، نسخه‌ی کانورتیبل با سقف پارچه‌ای جمع‌شونده هم، به خط تولید پیوست. نمونه‌ی ۴‌در با نام کامل سری 8 گرن کوپه هم، اواسط تابستان امسال به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

 
اگر به مشاهده‌ی فیلم‌ها یا مطالعه‌ی مقالات تست و بررسی بی‌ام‌و سری 8 استاندارد پرداخته باشید، متوجه مهم‌ترین نقطه ضعف این خودروی اسپرت شده‌اید. سری 8 با بدنه‌ی ۲‌در مجهز به صندلی‌های ردیف دوم تولید می‌شود اما فضای کافی برای سرنشینان عقب فراهم نمی‌کند. به همین دلیل، نسخه‌ی گرن‌کوپه نسبت به مدل اصلی، حدود ۲۳ سانتی‌متر کشیده‌تر است تا علاوه‌بر ایجاد فاصله‌ی بیشتر بین صندلی‌های جلو و عقب، دید بهتری نسبت به بیرون خودرو ارائه کند. مدل ۴‌در، نسبت به نسخه‌ی ۲‌در، ۲۰ سانتی‌متر فاصله محور و ۳ سانتی‌متر عرض بدنه‌ی بیشتر دارد. فاصله‌ی سر تا سقف هم کاملا بهبود یافته است؛ به طوری‌که سرنشین عقب سری 8 گرن‌کوپه، ۱۸ سانتی‌متر فضای بیشتر در قسمت بالای سر خواهد داشت.


اولین نمونه از سری 8 گرن‌کوپه برای تولید، مشابه M850i مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین‌توربوشارژ خواهد بود که قدرت ۵۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۷۴۹ نیوتن‌متر تولید می‌کند. نهایت سرعت برای این خودرو با تایرهای استاندارد ۴فصل، ۲۱۰ کیلومتربرساعت و همراه لاستیک‌های اسپرت، ۲۴۰ کیلومتربرساعت است. تمامی مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر، با جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته استپ تروینک و سیستم انتقال نیرو به ۴ چرخ تولید خواهند شد تا رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، در ۳.۷ ثانیه محقق شود.



قرار است سری 8 گرن کوپه در نسخه‌ی پایه، با پیشرانه‌ی ۳ لیتری مجهز به توربوشارژ دوگانه هم قابل خرید باشد. این مدل، قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل عقب، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در ۴.۹ ثانیه انجام می‌شود.ارزان‌ترین مدل سری 8 گرن کوپه با پیشرانه‌ی ۳ لیتری و کد 840i، نزدیک به ۸۵ هزار دلار قیمت دارد. برای استفاده از سیستم ۴چرخ فعال ایکس‌درایو، حدود ۳ هزار دلار به این قیمت اضافه می‌شود و مدل M850i با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هم، آستانه قیمت ۱۰۹ هزار دلار خواهد داشت.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//