تجربه رانندگی با نیسان لیف ای پلاس ۲۰۱۹

۱۳۹۸/۰۴/۰۵      ۳۰۴۳

یکی از نقاط ضعف نسل قبلی، طراحی نه چندان مناسب آن بود و حالا شرکت خودروسازی نیسان تغییرات چشمگیری را به وجود آورده و ایرادات نسل قبل را پوشانده است. حالا نیسان لیف تا حد زیادی به دیگر محصولات نیسان شباهت دارد نیسان لیف ای پلاس نسخه‌ی جدیدی از خودروی الکتریکی محبوب این خودروساز ژاپنی است و از باتری بزرگ‌تر و پیشرانه‌ای جدید استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ی قوی‌تر ساکت‌تر از نسخه‌ی استاندارد نبوده و البته تحویل قدرت آن نیز به‌طور متفاوتی انجام نمی‌شود. این خودرو تنها در صورتی مناسب شماست که بخواهید با پرداخت پول بیشتر برای لیف به قدرت و برد بیشتری دست پیدا کنید.
 


اختلاف قیمت این نسخه از لیف با مدل استاندارد کمی زیاد بوده و درحالی‌که مدل استاندارد لیف تکنا قیمت 30995 پوندی دارد اما این مدل مجهز به باتری‌های 62 کیلووات ساعتی با قیمت 35895 پوندی در دسترس است. با این پول شما صاحب خودرویی با قدرت 215 اسب بخار و برد 385 کیلومتر خواهید شد. برد این خودرو نسبت به محدوده حرکتی 270 کیلومتری لیفت عادی ارتقای مناسبی داشته است. اگرچه محدوده حرکتی این خودرو مناسب است اما رقبایی همچون هیوندای کنا الکتریکی و کیا نیروی الکتریکی برد نزدیک به 480 کیلومتری داشته و درعین‌حال ارزان‌تر هستند.


هر دو خودروی کره‌ای یاد شده تقریباً در سایر بخش‌ها نیز بهتر از لیف هستند. در آغاز باید گفت سواری آن‌ها راحت‌تر و آسان‌تر بوده و اگرچه سیستم تعلیق نیسان لیف دست‌اندازها را جذب می‌کند اما موقعیت رانندگی آن از نظر ارگونومیک خیلی جالب نیست. همچنین فرمان خودرو تنظیمات زیادی نداشته و صندلی نیز در ارتفاع بالایی قرار گرفته است.


سیستم تعلیق بازنگری شده‌ی لیف ای پلاس خیلی تغییر نداشته و تأثیر زیادی هم روی سواری یا هندلینگ این خودرو نگذاشته است. در واقع سیستم تعلیق این خودرو بسیار شبیه لیف استاندارد است. لیف سواری بدی نداشته و فرمان آن توازن وزنی مناسبی داشته و قدرت آن طبق انتظارات یک خودروی الکتریکی روانه‌ی جاده می‌شود. البته پیشرانه‌ی قوی‌تر این خودرو از پشت فرمان خیلی قابل احساس نیست.


قدرت 215 اسب بخاری در یک خودروی بنزینی یا دیزلی که ابعاد مشابهی با لیف داشته باشد زیاد حس می‌شود اما لیف ای پلاس را به سختی می‌توان سریع‌تر از نسخه‌های استاندارد حس کرد. شایان ذکر است شتاب این خودرو شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل‌های استاندارد می‌باشد. همانند تمامی خودروهای الکتریکی، شتاب گیری خودرو در سرعت‌های پایین خوب بوده اما در سرعت‌های بالا اوضاع دگرگون خواهد شد.


اگر بخواهید این خودرو را تنها به خاطر پیشرانه‌ی قوی‌تر بخرید ارزشش را نخواهد داشت و به همین خاطر تصمیم اصلی به محدوده حرکتی بیشتر بستگی خواهد داشت. برد 385 کیلومتری لیف ای پلاس خوب است و در سفرهای طولانی‌تر به درد خواهد خورد اما اکثر خریداران در روز مسافتی کمتر از 50 کیلومتر را طی می‌کنند و بنابراین برد مدل استاندارد برای افرادی که هم‌اکنون مالک خودرویی درون‌سوز هستند کافی خواهد بود.
 

همچنین کیا نیرو الکتریکی برد حدود 455 کیلومتری داشته و حدود 3 هزار پوند هم ارزان‌تر از لیف است. جذابیت لیف با ورود رقبای تازه‌نفس کاهش یافته است. این خودروها نه تنها ارزان‌تر هستند بلکه برد بیشتر و کابین بهتری دارند.

 
کابین لیف کاملاً یکنواخت بوده و ظاهر ارزان‌قیمتی داشته و پلاستیک‌های سخت حتی در مدل فول تکنا هم به چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش 8 اینچی این خودرو که در داشبورد قرار گرفته ظاهری سنتی و زشت داشته و به سختی می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی آن را با رقبای مدرن مقایسه کرد. البته سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان سیستم نیسان را نادیده بگیرید.
 
 


نیسان لیف ای پلاس جدید دقیقاً با چند کلمه قابل توصیف است: همان لیف استاندارد با باتری بزرگ‌تر و برد بیشتر. این خودرو به ندرت حسی متفاوت در مقایسه با مدل عادی لیف را تداعی کرده و حتی برد بیشتر آن در مقایسه با محدوده حرکتی خودروهایی همچون هیوندای کنا و کیا نیرو الکتریکی کمتر است. مدل‌های ارزان‌تر لیف توجیه‌پذیرتر هستند..
 

مشخصات نیسان لیف ای پلاس تکنا 62kWh Auto
 

قیمت:                                             35895 پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
پیشرانه:                                           واحد الکتریکی 62 کیلووات ساعتی
قدرت/گشتاور:                                    214 اسب بخار/340 نیوتون متر
گیربکس:                                           تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100:                              7.3 ثانیه
حداکثر سرعت:                                   158 کیلومتر در ساعت
محدوده حرکتی:                                  385 کیلومتر

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
هادی
۱۳۹۸/۰۴/۰۷, ۱۸:۰۵

احتمالا ماشین خوبی باشه چون برند ژاپنی خوبی داره

//