معرفی دوج چارجر ۲۰۲۰ با کیت بدنه جدید

۱۳۹۸/۰۴/۰۷      ۱۴۳۹

دوج چارجر یکی از خودروهای اصیل پرطرفدار آمریکایی است که در طول ۷ نسل، در کلاس‌های مختلفی تولید شده است.در دوران تولید، چارجر روند پرفرازونشیب سپری کرده است. این مدل که در قالب خودرو عضلانی دودر محورعقب متولد شد، به کلاس لوکس و حتی هاچ‌بک دیفرانسیل‌جلو نیز تغییر هویت داد. چارجر مدرن در کلاس سدان محورعقب و تمام‌چرخ محرک تولید می‌شود؛ اما در طول سال‌های گذشته، براساس تصمیم مقام‌های دوج برای پاسخ‌گویی هرچه‌بهتر به تقاضای بازار، این مدل تاریخچه‌ی جالبی پیدا کرد. و ا ما دوج برای مدل Hellcat و Scat Pack چارجر، کیت بدنه‌ی عریض را معرفی کرد. دوج ادعا می‌کند که این مدل، سریع‌ترین خودروی سدان تولید انبوه جهان است.

 
دوج چارجر SRT Hellcat Widebody خودروی عضلانی بسیار قدرتمندی است که در عین حال می‌تواند به‌عنوان خودروی خانوادگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نسخه گلگلیرهای پهن‌تری در مقایسه با هلکت استاندارد دارد و عرض بیشتر بدنه جا را برای تایرهای پهن‌تر باز می‌کند. خریداران این نسخه همچنین می‌توانند خودروی خود را با کیت Scat Pack نیز سفارش دهند. فروش مدل SRT Hellcat Widebody از پاییز آینده شروع می‌شود و از اویل سال ۲۰۲۰ نیز خودروها تحویل خریداران خواهند شد.



کیت بدنه‌ی جدید دوج چارجر هلکت ظاهری متفاوت را به‌خصوص از جلوپنجره به پایین ایجاد کرده است. براساس اعلام دوج این کیت مستقیم‌ترین راه هوا برای خنک کاری پیشرانه را فراهم می‌کند. پهنای بیشتر گلگیرها نیز به وضوح به چشم می‌آید و یک اسپویلر جدید در عقب خودرو به چشم می‌خورد. 



دوج چارجر هلکت از همان پیشرانه‌ی قبلی ۶.۲ لیتری V8 بهره می‌برد که به کمک یک سوپرشارژر می‌تواند ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. قدرت پیشرانه با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این خودرو می‌تواند طی ۳.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹۶ ثانیه طی کند. دوج این مدل را سریع‌ترین خودروی سدان تولید انبوه در جهان می‌داند که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. دوج به عمد روی کلمه‌ی تولید انبوه تأکید دارد چون اگر این کلمه را به میان نیاوریم سریع‌ترین خودروی سدان دنیا بنتلی Flying Spur با حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتربرساعت است. 


 
دوج چارجر جدید به‌دلیل داشتن تایرهای پهن، پایداری بهتری هم در سواری دارد. سیستم تعلیق این نسخه مقداری خشک‌تر است. سایر تغییرات در بخش سیستم تعلیق شامل میل موج‌گیر بزرگ‌تر و کمک‌فنرهای سه حالته‌ی فعال هستند. سیستم فرمان برقی جدید هلکت هم به راننده اجازه می‌دهد تا عملکرد فرمان را شخصی‌سازی کند. برای مهار کردن خودرو دوج از دیسک‌های ترمز برمبو با قطر ۱۵.۴ اینچ کمک می‌گیرد. 


 
دوج برای بهبود عملکرد هلکت جدید دست به انجام تغییراتی در بخش فنی هم زده است. برای مثال در این مدل پمپ اینترکولر و فن می‌توانند روشن بمانند تا سوپرشارژر به خوبی خنک شود. یک سیستم جدید نیز با نگه داشتن ترمزهای جلو به راننده امکان هرزگردی و گرم‌ کردن لاستیک‌های عقب را می‌دهد. سیستم کنترل شروع حرکت خودرو به‌سادگی ازطریق یک کلید در داشبورد فعال می‌شود و یک سیستم کمکی فرمان نیز از منحرف شدن عقب خودرو در هنگامشروع حرکت پیشگیری می‌کند. در داخل کابین هم به تغییراتی مانند صندلی‌های گرم کن و سردکن جلو به‌صورت استاندارد، تودوزی چرمی و تزیینات فیبر کربن می‌توان اشاره کرد. 



پکیج کیت عریض را می‌توان به‌صورت آپشن روی دوج چارجر Scat Pack با مشخصاتی چون پیشرانه‌ی ۶.۴ لیتری V8 به قدرت ۴۵۸ اسب‌بخار و گشتاور ۶۴۴ نیوتن‌متر نیز سفارش داد. جعبه‌دنده‌ی این مدل از نوع ۸ سرعته‌ی خودکار است و خودرو می‌تواند در ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. Scat Pack مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر
//