بررسی تخصصی فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۱۰/۰۵      ۲۲۹۱۸

کمپانی فولکس واگن اعتقاد دارد که برای فروش بیشتر و جذل بازار آمریکا باید رو خودرو های SUV یا همان شاسی بلند خودمان بیشتر تمرکز کند و برای همین دو مدل از خودرو های بلند قامت خودرا راهی بازار آمریکا کرده است. یکی از آنها شاسی بلند سه ردیفه ی اطلس بوده و دیگری تیگوان.

تیگوان در نسخه ی جدید نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده و این تغییرات به راحتی قابل تشخیص است. از نظر ابعادی نیز فاصله ی دو محور بیشتر شده و طول خودرو نیز افزایش داشته است.

این تغییر سایز ها باعث شده تا قرار گرفتن ردیف سوم آسان تر شود. این مورد در نسخه‌های دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد ارائه می‌شود اما در نمونه‌های چهارچرخ محرک، ۵۰۰ دلار خرج اضافه بر روی دست خریداران خواهد گذاشت. البته ردیف سوم از نظر فضا کمی دلگیر بوده و در عوض، ردیف دوم می‌تواند مکان مناسبی برای نشستن و آرمیدن باشد. همچنین حجمی که قسمت مخصوص بار در اختیار قرار می‌دهد، در حدود ۳۴۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به مقدار ۹۳۴ لیتر گسترش خواهد یافت.

افزایش سایز باعث افزایش وزن نیز شده است و نسخه ی جدید ۲۲۰ کیلوگرم چاق تر است! و وزن کلی خودرو را به ۱۷۸۸ کیلوگرم رسانده است. جالب است بدانید نسخه ی ۴ چرخ متحرک نیز حدود ۶۶ کیلوگرم سنگین تر از این مدل است.
قوای محرکه ی آن را یک پیشرانه ی  توربوشارژ چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر تشکیل میدهد که  نسبت به قبل تغییرات چندانی را به خود ندیده است. برخلاف توان خروجی که با کاهش ۱۶ واحدی روبرو شده و از ۲۰۰ اسب بخار به ۱۸۴ تقلیل یافته است، در عوض گشتاور با افزایش ۱۴ واحدی همراه بوده و از رقم ۲۰۷ در مدل قبلی، به ۲۲۱ نیوتن-متر در این نسخه رسیده است. همچنین شتاب ۰تا ۹۶km/h آن برابر ۸.۲ است که در مقابل نمونه چهار چرخ محرک، یک ثانیه کندتر بوده اما به نسبت رقبای حاضر در این کلاس، نمره قابل قبولی را کسب نموده است.


در تست یک چهارم مایل نیز نسخه ی تک دیفرانسیل بهرت عمل نمود و با کسب رکورد ۱۶.۹ ثانیه با سرعت ۱۳۸.۴ کیلومتربرساعت در مقابل ۱۶.۳ ثانیه و سرعت ۱۳۳.۶ کیلومتربرساعت مدل چهارچرخ محرک عملکرد بهتری داشته است.


اگر در دور موتور بالا رانندگی کنید و کمی با پیشرانه شیطنت کنید ممکن است صدای آن آزار دهنده باشد ولی در مورد گیربکس آن کوچک ترین ایرادی را مشاهده نمی کنید و با تغییر از حالت نرمال به اسپرت چالاکی خودرو به صورت محسوسی افزایش می یابد.
مصرف سوخت خودرو نیز در شهر ۱۰.۷ لیتر در صد کیلو متر است و ۸.۷ لیتر در بزرگراه برای آن ثبت شده است.

اگرچه رشد ابعادی، کمکی در زمینه چابکی به تیگوان نکرده اما در عبور از پیچ‌ها موثر واقع شده و استحکام سواری را افزایش داده اما آن را زمخت و آزاردهنده ننموده است.
تیگوان همچنین در عبور از پیچ ویژه تست شتاب جانبی، امتیاز متوسط ۰.۷۸ جی را در حالی که از لاستیک‌های اسکورپیون چهار فصل پیرلی استفاده می‌کرد، کسب نمود و برای توقف از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، مسافت ۵۳.۶۴ متر را طی نمود.

قیمت پایه ی این خودرو از ۲۷،۰۹۵ دلار آغاز می شود و در مدل های پریمیوم به ۳۷،۱۵۰ دلار نیز می رسد.

خودروی مورد آزمایش از امکاناتی همچون  صندلی‌های چرمی، سانروف بزرگ، ترمز خودکار اضطراری، نگهدارنده بین خطوط، هشدار نقاط کور، سیستم گرمایش برای صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، دوربین دید اطراف، درب پشت برقی، صفحه سرعت سنج دیجیتال قابل پیکربندی و نمایشگر لمسی هشت اینچی با سامانه مسیریابی، بهره می برد. جالب است بدانید که نمایشگر هشت اینچی مذکور به برخی از اشارات دست واکنش نشان می‌دهد و سامانه مسیریابی نیز از دقت کافی برخوردار نیست. اپل کارپلی و اندرویداتو را نیز بایستی به قابلیت‌های سیستم اطلاعات سرگرمی تیگوان اضافه نماییم.

به عنوان نتیجه گیری می توان اینطور اظهار داشت که تیگوان جدید با جثه‌ای رشد یافته می‌تواند خودروی مناسبی از جهت مصرف سوخت، کاربردپذیری و همچنین گنجاندن بیش از پنج نفر در خودرو نسبت به برخی رقبا با کالبد کوچکتر باشد. همچنین نسخه چهار چرخ محرک آن را به کسانی که اکثر اوقات در مسیرهای متعارف تردد می‌کنند، توصیه نمی‌کنیم.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر