تجربه ی رانندگی با پورشه باکستر ۷۱۸ ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۱۰/۲۰      ۱۲۷۲۸

باکستر ۸۱۷ در سه مدل عرضه می شود : استاندارد ، S ، GTS .
اخیر توانسته ایم با یک نمونه ی ۶ سرعته ی دستی رانندگی کنیم و تجریه این رویداد را برای شما باز گو می کنیم.


شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو برابر ۵.۱ ثانیه‌ است که با توجه به طبیعت نسبتا پرقدرت پیشرانه و صدای بم پیشرانه می‌شود به پاسخ سوال مورد نظر دست یافت. به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در این خودرو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، شتاب ۵.۱ اصلا چیز بدی نیست. گشتاور متوسط تولیدی توسط پیشرانه برای به لغزش درآوردن چرخ‌های محرک کاملا کافی به نظر می‌رسد. در حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری فعال می‌شود اما با برخی لغزش‌های جانبی، تا حدودی اجازه خوشگذرانی به شما می‌دهد.

به طور کلی مردم این خودرو را برای رفتار شایسته و درخورش می خرند و نه بخاطر سرعت. این خودرو از خاندان پورشه است و رفتاری کاملا مشابه بزرگانی همچون پورشه ۹۱۱ دارد .


از نشر هندلینگ و قدرت مانور باید بگوییم ۷۱۸ باکستر به هنگام گشت و گذار عادی از سواری نرمی برخوردار است و در حالت اسپرت نیز اگرچه سیستم تعلیق سفت می‌شود اما این میزان از سفتی منجر به خرد شدن استخوانهایتان نخواهد شد. کنترل بدنه در حداقل میزان موثر و ود قرار داشته و حس مثبتی از تناسب میان دست و پاها در حین کنترل خودرو در دل راننده ایجاد می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که در کجا، کی و چه شرایطی رانندگی می‌کنید، کنترل خودرو همواره تخت اختیار شما خواهد بود. میزان سفتی فرمان در حد بسیار متناسبی قرار دارد و عملکرد آن کاملا مناسب است، پاسخگویی دریچه گاز بسیار دقیق بوده و گیربکس شش سرعته دستی کاری می‌کند تا همواره مشتاق استفاده از آن باشید. کلاچ و اهرم تعویض دنده کمی سنگین هستند اما کارکردشان درگیرکننده ( از جنبه مثبت) است. پورشه باکستر ۷۱۸ یک جانور خزنده اسپرت به تمام معناست. تنها خرده‌ای که می‌توانیم از این خودرو بگیریم آن است که کورس پدال کلاچ کمی طولانیست و البته ترمزها هم وا به میل ما نیستند.

در نمای درونی خودرو همه چیز شبیه ۹۱۱ بوده و می توان به یاد همان جمله ی معرفی افتاد که می گوید : «اگر شما سوار یک باکستر هستید به این دلیل است که استطاعت خرید ۹۱۱ را ندارید».

با ورود به داخل اتاق  غربیلک فرمان کم حاشیه، صفحه سرعت سنج آنالوگ، کنسول میانی با مرکزی مرتفع و یک موقعیت رانندگی راحت، به شما خوشامدگویی خواهند کرد. فضا داخل کابین تنگ است اما برخی فضاهای کوچک مکعبی شکل در کنسول میانی و پنل درب‌ها برای جای دادن اشیا به طرز هوشمندانه ای تعبیه شده‌اند.

سامانه ی اطلاعات و سرگرمی خودرو تا حدودی قدیمی جلوه می کند و صفحه نمایشگر لمسی از دید راننده تاحدی کوچک و با وضوح پایین به نظر می‌رسد. برای نوازش اهرم تعویض دنده به یک مچ دست سریع نیاز دارید اما به هر حال کارکردن با آن آسان و لذت بخش است.

صندوق خودرو که البته در قسمت جلویی قرار دارد برای جای گیری دو چمدان کوچک کافی است و محفظه داشبورد نیز از حجم مناسبی برخوردار است. یک جفت محل قرارگیری فنجان قهوه نیز در سمت شاگرد در پشت یک پنل پنهان شده‌اند. البته نکته‌ای که مالکان خودروهای اسپرت کوچک با سقف متحرک بایستی حتما به آن عمل کنند این است که هیچ دوست صمیمی را برای خود در نظر نگیرند.

در نهایت باید بگوییم پورشه ۷۱۸ باکستر اگرچه ممکن است ارزان‌ترین و کم‌توان‌ترین عضو خانواده کانورتیبل پورشه باشد اما هرگز نباید آن را دست‌کم گرفت. باکستر همچنان یک خودروی ممتاز و خاص برای رانندگی است. کنترل همه چیز در دستان شماست و دوستان ۹۱۱سوار شما وقتی وارد کابین آن می‌شوند، قادر به تشریح تمایزات آن با خودروی خود نیستند.

مطالب مشابه
نظرات
ثبت نظر